Strona główna
»
Newsy
»
1 listopada - światowa przerwa w komunikacji
1 listopada - światowa przerwa w komunikacji
|
2010-10-29 |
1 listopada - światowa przerwa w komunikacji
Trudno wyobrazić sobie choćby jeden dzień bez kontaktu ze znajomymi czy rodziną, a w dzisiejszej rzeczywistości internetowej nawet bez sprawdzenia swojego konta w serwisie społecznościowym. Niektórzy natomiast całe życie muszą zmagać się z izolacją i samotnością wynikającą z nieumiejętności porozumienia się z otoczeniem – są to osoby dotknięte autyzmem. Stąd pomysł akcji Communication Shutdown, w ramach której 1 listopada ludzie na całym świecie nie będą korzystali z Facebooka i Twittera.
Kampania "Przerwa w Komunikacji" jest organizowana przez australijską Fundację AEIOU, organizację non profit, która zajmuje się wczesnym wykrywaniem autyzmu oraz terapią dzieci z autyzmem. Organizatorzy namawiają użytkowników Facebooka oraz Twittera do zakupu za 5 dolarów/euro/funtów oprogramowania o nazwie CHAPP (charity application), które będzie wskazywało na wspieranie przez nich kampanii i niekorzystanie z portali społecznościowych w dniu 1 listopada 2010.
Celem inicjatywy jest zbieranie środków dla organizacji działających na rzecz autyzmu w ponad 40 krajach na świecie, a także szerzenie świadomości społecznej na temat autyzmu i problemów związanych z komunikacją, jakich doświadczają osoby z autyzmem.
W ramach akcji "Communication Shutdown" na profilach jej uczestników zamiast zdjęcia pojawi się ikona kampanii raz z informacją o udziale danej osoby w kampanii.
W inicjatywie mogą wziąć udział również osoby nieposiadające kont w portalach społecznościowych, ich darowizna także zostanie doceniona – w zamian otrzymają wygaszasz ekranu, podpis w e-mailu albo gadżety do bloga - tak, aby mogli zademonstrować swoje wsparcie dla kampanii.
Kampanię wesprzeć można na stronie: https://communicationshutdown.org/?view=donate-form
1 listopada na stronie https://communicationshutdown.org pojawi się układanka utworzona ze zdjęć osób wspierających akcję na całym świecie, a wśród nich zdjęcia zaangażowanych w akcję znanych osób. Kampanię w Polsce wspierają m.in. Magdalena Różczka oraz Mateusz Damięcki.
Filmik promujący kampanię:
źródło: Synapsis.waw.pl
KS
Podziel się
|
var addthis_config = {
data_use_cookies: false
}