Strona główna
»
Newsy
»
2 lata akcji Woda dla Sudanu
2 lata akcji Woda dla Sudanu
|
2010-12-17 |
2 lata akcji Woda dla Sudanu
Akcja Woda dla Sudanu prowadzona wspólnie przez Polską Akcję Humanitarną i Cisowiankę ma już dwa lata. Dzięki środkom zebranym poprzez sprzedaż specjalnej butelki Cisowianki 0,33 z czystej wody pitnej korzysta już 5 tysięcy mieszkańców Sudanu Południowego. Podsumowanie dotychczasowych działań i ich efekty można zobaczyć w nowym spocie informacyjnym. Materiał powstał podczas wyjazdu do Sudanu Południowego, gdzie ze środków zgromadzonych w ramach akcji zbudowano pierwsze studnie.
Widzowie mogą obejrzeć film na antenie telewizji TVN, która od początku patronuje akcji, a także na ekranach sieci kinowej Cinema City.
Film przenosi nas na chwilę w odległe rejony świata, gdzie życie ludzi wygląda zupełnie inaczej niż w Polsce, a każdy dzień podporządkowany jest jednemu celowi - zdobywaniu wody. Dzięki działaniom Polskiej Akcji Humanitarnej - budowie studni, a także programom rolnym i edukacyjnym ludzie otrzymują szansę na nowe, lepsze życie. „Niebieskie złoto” oznacza bowiem nie tylko zaspokojenie pragnienia, ale także zmniejszenie ryzyka groźnych chorób, możliwość uprawy ziemi i hodowli zwierząt.
Do dalszego niesienia pomocy, otwartości na świat zachęca w spocie Agata Buzek - ambasadorka Polskiej Akcji Humanitarnej. Oprawę muzyczną materiału tworzyli uczestnicy Mistrzowskich Warsztatów Interdyscyplinarnych Agaty Steczkowskiej, a finalny kształt ścieżce dźwiękowej nadała Agata Steczkowska wraz z bratem Pawłem Steczkowskim.
Dzięki zaangażowaniu partnerów, m.in. telewizji TVN, a także wszystkim, którzy informują o problemie wodnym będziemy mogli zachęcić jeszcze więcej osób do uczestnictwa w akcji. To właśnie dzięki pojedynczym osobom możemy budować kolejne studnie. Mały gest, taki jak zakup butelki, czy wpłata na konto, może naprawdę zmienić bardzo dużo.- mówi Justyna Stępień z Polskiej Akcji Humanitarnej.
Akcję Woda dla Sudanu zainaugurowano pod koniec 2008 roku. Wtedy to do sklepów trafiły specjalne, zaprojektowane wspólnie przez PAH i Cisowiankę, małe butelki wody mineralnej. Są one w całości dedykowane akcji. Oznacza to, że sięgając po charakterystyczną, opatrzoną logotypem PAH i motywami afrykańskimi małą butelkę Cisowianki możemy być pewni, że całość zysku z jej sprzedaży zostanie przekazana na rzecz budowy ujęć wodnych w Sudanie Południowym. Według szacunków Polskiej Akcji Humanitarnej zakup jednej butelki oznacza aż pięć litrów wody dla mieszkańców tego jednego z najuboższych regionów świata. Pierwsze studnie, które powstały z zebranych w ten sposób środków, już funkcjonują. Każdego dnia czystą i bezpieczną wodę czerpie z nich ponad pięć tysięcy osób.
Więcej informacji: www.pah.org.pl
Podziel się
|
var addthis_config = {
data_use_cookies: false
}