Strona główna
»
Newsy
»
6-klasistom najgorzej idzie z obliczaniem reszty
6-klasistom najgorzej idzie z obliczaniem reszty
|
2008-05-29 |
6-klasistom najgorzej idzie z obliczaniem reszty
Uczniowie na egzaminie kończącym szkołę podstawową najlepiej
poradzili sobie z czytaniem tekstu ze zrozumieniem, najgorzej natomiast
z wykorzystywaniem wiedzy w praktyce, np. z obliczaniem reszty z
zakupów.
Dziś na konferencji w Warszawie Centralna Komisja Egzaminacyjna
poinformowała o wynikach sprawdzianu dla uczniów szóstych klas szkół
podstawowych. Poziom wyników nie odbiega poziomem od wyników z lat
ubiegłych.
Podczas egzaminu sprawdzano takie umiejętności jak:
pisanie tekstu własnego, rozumowanie, korzystanie z informacji i
wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Podobnie jak w latach ubiegłych
uczniowie najlepiej poradzili sobie z czytaniem ze zrozumieniem,
szczególnie odczytywaniem informacji z tekstu popularnonaukowego;
najsłabiej z wykorzystywaniem wiedzy w praktyce, np. z obliczeniem
reszty pieniędzy pozostałej po dokonaniu zakupów.
Również, podobnie jak w latach ubiegłych, w około jednej czwartej szkół uczniowie uzyskali wyniki niskie.
Jak mówiła obecna na konferencji minister edukacji Katarzyna Hall,
należy szczególnie wzmocnić działanie nadzoru pedagogicznego w szkołach
ze słabymi wynikami. Zauważyła, że takie szkoły, wbrew obiegowej
opinii, są nie tylko na wsi i w małych miejscowościach, ale także w
dużych i największych
Źródło: Gazeta Wyborcza