Strona główna
»
Newsy
»
„Kobieta a HIV” – nowa kampania społeczna
„Kobieta a HIV” – nowa kampania społeczna
|
2005-09-15 |
„Kobieta a HIV” – nowa kampania społeczna
15 września ruszyła kampania społeczna, która ma na celu uświadomienie wszystkim kobietom, a przede wszystkim kobietom ciężarnym, ryzyka związanego z zakażeniem wirusem HIV. Kampania skierowana jest również do personelu medycznego – lekarzy oraz pielęgniarek i położnych.
W kampanię zaangażowani są Przedstawicielstwo Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), WHO i UNHCR oraz specjaliści związani z Fundacją Komunikacji Społecznej. Organizatorzy i partnerzy kampanii wierzą, że otwarta, świadoma i precyzyjna komunikacja oraz współdziałanie jest najlepszą drogą do pozytywnej zmiany społecznej i skuteczną walką z wykluczeniem społecznym.
Według badań TNS/OBOP jedynie 3% kobiet deklaruje, że podczas ciąży lekarz zlecił im wykonanie testu w kierunku HIV. Tymczasem, jeżeli lekarz odpowiednio wcześniej zdiagnozuje zakażenie ciężarnej wirusem HIV, może rozpocząć specjalistyczne leczenie i wyeliminować zakażenie dziecka nawet do zera!
Celem kampanii jest wypromowanie standardów polegających na zalecaniu pacjentkom przez lekarzy wykonywania testów na HIV. Kampanii towarzyszy strona internetowa dla kobiet i lekarzy www.kobietaahiv.pl, na której znajdą się odpowiedzi na trudne pytania, lista miejsc, gdzie można wykonać badania i porady dotyczące profilaktyki.
Ambasadorami Dobrej Woli ONZ zostały Magdalena Mołek, Edyta Jungowska i Paulina Holtz. Wspierają one kampanię i będą próbowały przekonać kobiety do wykonania testu w kierunku HIV.
Koncepcja kampanii przygotowana została przez UNDP i zespół ekspertów, we współpracy z Fundacją Komunikacji Społecznej.
Informacje na stronach:
www.fks.dobrestrony.pl
www.kobietaahiv.pl