Strona główna
»
Newsy
»
Absolwenci gimnazjów pod lupą.
Absolwenci gimnazjów pod lupą.
|
2012-03-16 |
W każdym wydaniu badanie ma się przeprowadzać jesienią, by - jak podkreślają
kierownicy - podopieczni biorący w nim uczestnictwo przechodzili za sobą pełny
cykl nauczania gimnazjalnego, a wpływ ich dotychczasowej szkoły był możliwie
nieduży. W trakcie cyklu testowego trwającego ok. 100 minut podopieczni
rozwiązują zadania składające się wyłącznie z kwestii zamkniętych, obejmujących
założenia niewykraczające poza podstawy programowe.
"W tej chwili możemy powiedzieć, że przedmioty przyrodnicze są traktowane
zupełnie osobno, a wiadomości z nich posiadane przez uczniów się nie sumują.
Uczymy ich osobno, postrzegamy je osobno, uczniowie nie potrafią często
przełożyć umiejętności zdobytych na jednym przedmiocie na inny. A powinniśmy
pamiętać, że w naukach przyrodniczych z pewnością wspólne jest rozumowanie
naukowe. Dzięki badaniu chcemy się też przekonać, na ile uczniowie potrafią
stosować praktycznie posiadaną wiedzę, analizować, wyciągać wnioski i na ile są
przygotowani z tych przedmiotów do funkcjonowania w społeczeństwie" - oznajmiła
kierowniczka zakładu przyrodniczej w Instytucie Badań Edukacyjnych Barbara
Ostrowska.
Badanie podejmuje Instytut Badań Edukacyjnych w ramach projektu "Badanie jakości
i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego"
współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu
Społecznego.