|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Biuletyn European Schoolnet - 4.10.2005
Biuletyn European Schoolnet - 4.10.2005
|
2005-10-05 |
Biuletyn European Schoolnet - 4.10.2005
Serdecznie zapraszamy do lektury biuletynu European Schoolnet. Są w nim nowości, wydarzenia, projekty, konkursy i możliwości współpracy dla europejskich szkół. Jednocześnie zachęcamy do jego subskrypcji. Wystarczy wysłać e-mail o temacie „subscribe" na poniższy adres: Teachers-letter-pl@listserv.eun.org.
Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy!
Na początek same dobre wiadomości: Mamy trzy nowe wersje językowe biuletynu – katalońską, litewską i polską.
Chciałabym gorąco podziękować wszystkim tłumaczom i instytucjom za wysiłek włożony w informowanie szkół z jak największej liczby krajów. Chciałabym również serdecznie powitać nowe koleżanki i kolegów z Katalonii, Litwy i Polski. Mam nadzieję, że nowi subskrybenci znajdą w naszych comiesięcznych biuletynach wiele pomysłów i możliwości, które pozwolą na realizowanie międzynarodowych projektów partnerskich.
Przypominam, że biuletyn rozsyłany jest w 15 językach, jest też tłumaczony na hebrajski, częściowo na japoński i rosyjski. Dociera do około 50 000 szkół. Jak tylko będzie to możliwe, mamy zamiar tłumaczyć go nawet na język arabski.
Zbliża się Dzień Wiosny 2006, a my ciężko pracujemy nad jego organizacją. Wszystkie szkoły zostaną niezwłocznie zawiadomione, jak tylko ruszy kampania. Przygotujcie się na niesamowite wydarzenia związane z tegorocznym świętem!
Z pozdrowieniami, Brigitte brigitte.parry@eun.org
___________________E-TWINNING ______________________
Partnerstwo Szkół Europejskich __________________________________________________
„Nagrody e-Twinning”
Śpieszcie się i zdobywajcie nagrody!
Zdobywcy pierwszego i drugiego miejsca zostaną zaproszeni na ceremonię wręczenia nagród e-Twinning, która odbędzie się 13 stycznia w miejscowości Linz w Austrii. Finaliści zaproszeni zostaną do kampusu europejskiego w pięknym słonecznym miejscu pod koniec kwietnia 2006 roku. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 listopada, więc czasu zostało niewiele.
Więcej informacji na: http://www.etwinning.net/ww/en/pub/etwinning/prizes.htm
___________________ NAUKA ______________________
Jak działa świat?
__________________________________________________
„Xplora - Nowe Projekty Szkolne”
Tej jesieni Xplora (http://www.xplora.org) uruchamia nowe projekty naukowe skierowane do szkół. Zainteresowanych wzięciem w nich udziału prosimy o kontakt z panem Karlem Sarnowem: karl.sarnow@eun.org. Nie ma terminu nadsyłania zgłoszeń.
_______________________
Projekt „Sunset” (zachód słońca)
Słońce wschodzi na wschodzie, a zachodzi na zachodzie – to oczywiste, lecz czy wiedziałeś, że nie zawsze jest tak, że dzieje się to w tym samym miejscu? Możesz wykorzystać ten temat do pracy ze swoimi uczniami, nawet tymi najmłodszymi.
Najpierw porozmawiaj z nauczycielami geografii w swojej szkole. Potem wybierz się ze swoimi uczniami na obserwację słońca i wspólnie zanotujcie dokładną godzinę jego zachodu oraz precyzyjnie określcie kierunek, w którym ono zaszło (użyjcie do tego kompasu). Będziecie mogli umieścić swoje wyniki na stronie internetowej Xplory i porównać je z wynikami innych szkół.
Materiały zostaną zapewnione wszystkim szkołom uczestniczącym w projekcie.
_______________________
Projekt „Cztery pory roku”
W tym projekcie spotykają się ze sobą nauka i kultura. Studenci proszeni są o dokładny pomiar czasu i kierunku zachodu słońca, w ten sam sposób, jak w projekcie „Sunset”. Jednak muszą wykonać swoje obliczenia w ściśle określonym czasie, tzn. w czasie równonocy i/lub przesilenia letniego!!! Porównanie wyników z danymi pomiarowymi z innych szkół pozwoli Wam na wyciągnięcie ciekawych, naukowych wniosków.
W celu nawiązania do kultury studenci zostaną poproszeni o opisanie tradycji, jakie wiążą się z tymi dwiema datami. Mogą wykorzystać w tym celu takie formy, jak dyskusje online, teksty literackie i fotografie. Szkoły mogą ze sobą współpracować, aby porównać swoje tradycje.
__________________________________________________
Projekt „Marco Polo”
Ten projekt skierowany jest do uczniów w wieku od 8 do 11 lat. Pomaga w zrozumieniu kartografii poprzez śledzenie tras, jakimi podróżował po świecie Marco Polo. Uczestnicy będą mogli brać udział w wielu przedsięwzięciach pedagogicznych (głównie jednak skupiając się na geometrii) i wymieniać rezultaty swoich badań. Wszystkie wyniki mogą być podane w formie grafów, tekstów, rysunków lub danych matematycznych. Na koniec tej podróży łączącej geografię, historię, geometrię, nauki ścisłe, technologię i literaturę, dzieci odkryją bogactwo wielkich cywilizacji. Poznają też, w jaki sposób stworzyły one naszą powszechną, uniwersalną wiedzę.
Języki: francuski, włoski http://www.mapmonde.org/marcopolo/
_________________________________________________
„GRID Project Survey”
Jeśli jesteś nauczycielem przedmiotów ścisłych (fizyka, chemia, biologia, itp.) w szkole podstawowej lub w liceum, zapraszamy Cię do udziału w projekcie organizowanym w ramach Europejskiego Projektu „Socrates”, inaczej zwanego GRID. Współuczestniczą w nim partnerzy z Anglii, Belgii, Finlandii, Wegier, Irlandii, Włoch oraz francuski Pôle Universitaire Européen de Lorraine.
Głównym założeniem projektu jest promocja wszelkich inicjatyw stawiających sobie za cel, by nauki ścisłe uczynić bardziej atrakcyjnymi.
W ramach projektu będzie można uczestniczyć w wielu wydarzeniach i inicjatywach będących wzorem dla innych nauczycieli z całej Europy.
http://www.amitie.it/grid/GRIDEN.htm
_____________________ FOCUS ______________________
Inspiracja
__________________________________________________
„Niesłysząca Planeta”
Tę stronę naprawdę warto odwiedzić. Jest ona stworzona specjalnie dla dzieci niesłyszących. Wszystkie pisane słowa zostaną przełożone na specjalny język znaków.
Tego typu programy muszą się nadal rozwijać, strony internetowe o tym charakterze mogą być wspaniałą okazją dla wszystkich dzieci do otworzenia się na świat.
http://www.deafplanet.com/
_________________________________________________
“Les Historiettes de Josette” (Historyjki Josette)
Ta niewielka strona internetowa funkcjonuje tylko w języku francuskim, jednak jest miła, zabawna w odbiorze i odpowiada rzeczywistości nauczycieli, którzy pracują z technologiami informatyczno-komunikacyjnymi.
Bohaterką jest Josette, młoda nauczycielka, która stawia czoła wszelkim wyzwaniom, jakie niesie ze sobą używanie owych technologii w szkole.
http://cep.cyberscol.qc.ca/ressources/listehistoriettes.html
_________________________________________________
„Dzisiejsza okładka”
Ta strona daje możliwość dotarcia do 443 stron tytułowych gazet z 42 krajów świata. Jest to przydatne, jeśli musicie porównać najważniejsze wydarzenia z różnych państw. Można również zobaczyć, w jaki sposób te same wydarzenia są przedstawiane i komentowane w różnych krajach.
http://www.newseum.org/todaysfrontpages/flash/
_________________________________________________
Co dla nas zrobiła Europa?
W trudnych czasach ludzie dużo mówią i myślą o Europie. Ta mała strona internetowa dostępna jest tylko w angielskiej wersji językowej. Trzej bohaterowie starają się przedstawić swój punkt widzenia i odpowiedzieć na pytanie „Co dla nas zrobiła Europa?”.
http://www.whathaseuropedone.org/
_________________________________________________
„Fani niemieccy”
Ta strona dostępna jest w językach francuskim i niemieckim. Można znaleźć na niej informacje o Niemcach i języku niemieckim. Znajduje się tam również portal nauczycieli, informator dla rodziców i wiele innych przydatnych linków. Leo i Lisa przedstawiają uczniom swoje codzienne życie w Niemczech. Strona utworzona została dla francuskich nauczycieli uczących języka niemieckiego, lecz może być wykorzystywana przez wszystkich innych zainteresowanych tym językiem i krajem.
http://www.deutsch-fans.fr/
_________________________________________________
„Tajemnice w sieci”
Tutaj nauczyciele znajdą przydatne linki do szybkiego rozwiązywania drobnych problemów, które poruszają ze swoimi uczniami. Strona bardzo motywuje uczniów, ponieważ pozwala na samodzielne myślenie i rozwiązywanie postawionych zagadnień. Wspomaga również samodzielną naukę i pisanie własnych, krótkich prac. Celem strony jest podanie tylu kluczy i możliwości rozwiązań, ile jest potrzebnych do rozwikłania zagadki. Ćwiczenia mogą być wykonywane w grupach.
http://www.mysterynet.com/
_________________________________________________
„E-przyjaciele w piżamach”
Ten program pozwala na kontaktowanie się hospitalizowanych uczniów z innymi uczniami z całej Europy. Jeśli akurat jesteś w szpitalu, możesz znaleźć kolegę w sieci, który będzie z tobą współpracował.
A jeśli już jesteś zapisany do piżamowej społeczności, możesz zaprosić innych przebywających na hospitalizacji i razem z nimi nawiązać owocną współpracę.
http://www.clg-mignet.ac-aix-marseille.fr/printempsactions.htm#pyjam
Kontakt: Roland Camboulives
r.camboulives@aix-mrs.iufm.fr
_________________________________________________
„Postacie historyczne”
Ta strona internetowa BBC dostępna jest tylko w języku angielskim. Zawiera informacje o wszystkich tych, którzy odcisnęli swe piętno w historii świata. Strona jest niezwykle przydatna przede wszystkim nauczycielom historii.
http://www.bbc.co.uk/history/historic_figures/index.shtml#
_________________________________________________
„Strona poświęcona Nagrodzie Nobla”
Nagroda Nobla jest międzynarodowym wyróżnieniem przyznawanym od 1901 roku w takich dziedzinach, jak fizyka, chemia, medycyna, literatura oraz działania na rzecz pokoju. W 1968 roku ku pamięci Alfreda Nobla Bank Szwedzki ustanowił nagrodę w dziedzinie nauk ekonomicznych.
Laureaci nagrody ogłaszani są co roku na początku października. Podana strona proponuje wszelkie informacje na temat zwycięzców w każdej kategorii. Wiele informacji dotyczy nauczycieli i uczniów.
Pokojowa Nagroda Nobla: http://nobelprize.org/peace/educational/index.html
Nagroda w dziedzinie literatury: http://nobelprize.org/literature/educational/index.html
Nagroda w dziedzinie ekonomii: http://nobelprize.org/economics/educational/index.html
_______________ WSPÓŁPRACA__________________
Twórzmy razem
_________________________________________________
„Projekt e-dziennik”, Filipiny
Projekt ten, w ramach współpracy z Filipinami, skierowany jest do nauczycieli szkół licealnych, którzy pragną nawiązać kontakt elektroniczny z kolegami z tego kraju. W projekcie wykorzystany został e-dziennik, językiem operacyjnym jest angielski, wiek uczniów jest dowolny. Zapraszamy więcej niż jedną klasę ze szkoły. Liczba uczniów w filipińskich klasach dochodzi bowiem do 60-80 osób.
Czas akcji – od teraz do wakacji (zależy od ustaleń z partnerami).
Kontakt: henk.sligte@uva.nl
Strona WWW: http://nobelprize.org/economics/educational/index.html
_________________________________________________
„Partnerzy wideokonferencyjni”
ITC „Błażej Pascal” to szkoła średnia (uczniowie w wieku 14-18 lat) specjalizująca się w programowaniu komputerowym. Znajduje się ona w miejscowości Teramo we Włoszech.
Uczniowie i nauczyciele z tej szkoły chcieliby za pomocą wideokonferencji nawiązać kontakty z innymi uczniami z placówek w całej Europie i zmotywować ich do nauki języka angielskiego.
Kontakt: Loredana Benvenuto loredanaben@inwind.it
_________________________________________________
Projekt „Water” (Woda), Meksyk
Uczniowie w wieku od 4 do 15 lat, szkoła usytuowana na meksykańskiej pustyni – uczniowie tej szkoły pragną nawiązać współpracę z wieloma szkołami w ramach międzynarodowych projektów. Najbardziej palącym problemem, jaki ich interesuje, to oczywiście woda oraz ubóstwo.
Kontakt: Eduardo Salmeron salmeroneduardo@hotmail.com
_________________________________________________
Szkoła Rolnicza, Polska
„Jestem nauczycielem w szkole rolniczej w Polsce. Nasza szkoła usytuowana jest w pięknym miasteczku 15 kilometrów od Wrocławia. Nasi studenci uczą się rolnictwa, turystyki, agrobiznesu i ekonomii. Pracują na farmach, w ogrodach i innych miejscach związanych z rolnictwem. Nasza szkoła posiada hotele, pokoje gościnne oraz stajnie.
Pragnęlibyśmy nawiązać kontakty z innymi szkołami rolniczymi z różnych krajów w ramach bliższej współpracy nad nowymi projektami związanymi z wymianą studentów i doświadczeniami zawodowymi dla nich”.
e-mail: agroschool@op.pl
_________________________________________________
Rozwój zrównoważony, Szkoła Pielęgniarska, Francja
To bardzo niespotykany, ale zarazem interesujący program. Uczestnicy biorący udział w projekcie powinni mieć od 3 do 6 lat. W ciągu ostatnich kilku lat nauczyciele wdrażali projekty dotyczące zarządzania odpadami oraz zasobami wodnymi. Teraz chcieliby rozszerzyć go na całą Europę.
Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się z autorami projektu. Jeśli znasz kogoś, kto chciałby się w to zaangażować, prześlij tę wiadomość do niego.
Kontakt: Isabelle Vasseur isabellevasseur1@hotmail.com
_________________________________________________
Ekologia i ochrona powierza, Turcja
Jesteśmy ze szkoły średniej, w której jest 1500 uczniów. W szkole uczy się młodzież w wieku od 15 do 18 lat. Szukamy współpartnerów do prowadzenia prac nad fauną i florą oraz ochroną środowiska. Szkoła znajduje się w Stambule, niedaleko Morza Czarnego, Morza Marmara i cieśniny Bosfor.
Kontakt: Mustafa Yavuz, nauczyciel biologii mustafay007@hotmail.com
_________________________________________________
Języki mniejszości
Nasza szkoła znajduje się w Aretxabaleta, w kraju Basków. Nasi uczniowie to osoby w wieku od 12 do 16 lat. Uczą się języka angielskiego i francuskiego. Język baskijski, czyli język mniejszości, oraz język hiszpański są ich językami naturalnymi.
Głównym celem naszych uczniów to zmotywowanie innych do nauki angielskiego i francuskiego, jak również do spróbowania swoich sił w baskijskim. Szukamy więc partnerów z innych krajów, gdzie nauczyciele i uczniowie posługują się językiem mniejszości narodowej, np. szkockim, manx, gaelickim, bretońskim, occitan i innymi… Ważne, żeby posługiwali się również angielskim lub francuskim.
Jako temat główny dla wszystkich proponujemy: „Języki mniejszości w Europie”.
Kontakt: Ibone Amorrortu ibone@irakasle.net
_________________________________________________
Niesłyszący uczniowie, Portugalia
„Jestem nauczycielką z miejscowości Gaia w Portugalii. Pracuję z uczniami niesłyszącymi (w wieku od 11 do 16 lat). Chciałabym nawiązać kontakt z innymi nauczycielami, którzy pracują z dziećmi niesłyszącymi. Moglibyśmy podzielić się swoimi doświadczeniami i troskami”.
Kontakt: Rosa Maria Allao rm__ar@hotmail.com
„Tematy otwarte”, Włochy, Chorwacja
Dwie szkoły średnie, jedna z Chorwacji, druga z Sycylii we Włoszech, szukają partnerów do współpracy. Obie szkoły są otwarte na dowolne tematy z przyszłymi partnerami.
Kontakt (Sycylia): Maria Piccardi maria.piccardi@libero.it
Kontakt (Chorwacja): Silvana Turcinovich Petercol silvana_tp@hotmail.com
_________________________________________________
„Prawa człowieka”, Białoruś
Sieć 37 szkół średnich z Białorusi uruchamia nowy program, który będzie dotyczył praw dzieci w szkole. Tematy dyskusji będą zróżnicowane i otwarte. Klasy biorące udział w przedsięwzięciu mogą uczestniczyć w warsztatach teatralnych, artystycznych, literackich i innych.
Organizatorzy czekają na chętnych z różnych regionów Europy.
Kontakt: Vladimir Kalinin ikar57@tut.by
******************WIADOMOŚCI DLA NAUCZYCIELI**********
European Schoolnet to internetowe warsztaty, których głównym celem jest promowanie technologii informatycznych i komunikacyjnych w szkołach poprzez:
· wspieranie współpracy pomiędzy szkołami · oferowanie szerokiego zakresu usług w dziedzinie edukacji · promowanie praktyki i doświadczenia · rozwijanie i podnoszenie standardów nauczania.
Jeśli chcecie otrzymać biuletyn European Schoolnet, to zapiszcie się na listę subskrybentów. Informacje tutaj zawarte są informacjami przeznaczonymi do użytku publicznego i nie są objęte prawami autorskimi. Jeśli macie jakiekolwiek pytania, to kontaktujcie się na adres:
http://www.eun.org/newsletter e-mail: brigitte.parry@eun.org
Jeśli macie jakiś ciekawy program, chcecie nawiązać współpracę z partnerami, prześlijcie nam swój projekt, a my postaramy się go opublikować. Nie zapomnijcie dokładnie go opisać, podać jego nazwę oraz zamieścić dane dotyczące grupy docelowej, która może się w Wasz projekt zaangażować. Prosimy również o przesłanie informacji o szkole, ważny jest także kontakt e-mailowy.
http://www.eun.org/
|
|