|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Biuletyn European Schoolnet – 1.12.2005 r.
Biuletyn European Schoolnet – 1.12.2005 r.
|
2005-12-05 |
Biuletyn European Schoolnet – 1.12.2005 r.
Nowości, wydarzenia, projekty, konkursy, możliwości współpracy dla europejskich szkół. Przedstawiamy grudniowy numer biuletynu European Schoolnet dla nauczycieli.
Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy!
I oto nadszedł grudzień. Ulice europejskich miast pełne są świateł, a zabiegani ludzie szukają prezentów dla swych najbliższych świętujących Boże Narodzenie. Uczniowie i nauczyciele czują się coraz bardziej zmęczeni i zziębnięci. Wszyscy potrzebujemy przerwy.
A teraz tak prywatnie (ponieważ jestem tak samo zmęczona jak wy) – jeśli uważacie, że prowadzenie międzynarodowych projektów w szkołach jest skomplikowane, to muszę wam powiedzieć, że udzielanie pomocy, aby udało się to zorganizować na europejskim poziomie, jest jeszcze trudniejsze. My w European Schoolnet bez przerwy szukamy jak najlepszych okazji dla Was: dla nauczycieli, uczniów, szkół.
Tak jak wy liczycie na nasze projekty, partnerstwo, poparcie i narzędzie dydaktyczne, tak i my liczymy na Was!
Pracujemy razem i wierzcie mi, że serca pracowników naszego biura w Brukseli biją z myślą o Was.
Z pozdrowieniami, Brigitte brigitte.parry@eun.org
_____________DZIEŃ WIOSNY W EUROPIE 2006____________
www.springday2006.org
21 marca 2006 Debata na temat naszej przyszłości, Dołącz się!
Jeśli mieszkańcy Europy będą czuli się z nią związani, Europa będzie silna i dynamiczna, a wtedy będzie mogła pełnić wiodącą rolę na świecie. Niestety, dla wielu nie jest to takie oczywiste. Dowodem na to są niska frekwencja w europejskich wyborach oraz brak zaufania do Europy, co ujawniły wyniki referendum w sprawie Konstytucji Europejskiej we Francji i w Holandii. Aby obywatele Europy poczuli się związani z Unią Europejską, trzeba zaangażować ich w dyskusję na temat priorytetów jej rozwoju oraz poinformować ich, na jakich zasadach działa Unia Europejska.
Dla European Schoolnet najważniejsi są uczniowie. Jest to naturalny wynik skupiania się na europejskim wymiarze kształcenia. Młodzi Europejczycy są pewni tego, że są Europejczykami głównie z powodu atrakcyjnych programów wymiany. Chcą oni dowiadywać się więcej o Unii Europejskiej, jej państwach członkowskich, różnorodności kulturowej, możliwościach i instytucjach. Pomimo to wielu młodych ludzi nadal nie czuje i nie postrzega Europy jako instytucji politycznej, z którą są związani.
Europejski Dzień Wiosny polega na debatowaniu. Debatowanie to dyskutowanie o różnych sprawach związanych z danym tematem. W czasie dyskusji ważne jest szanowanie opinii innych ludzi. Debatowanie polega nie tylko na wygłaszaniu swojego zdania, ale również na słuchaniu innych.
W czasie tegorocznego Europejskiego Dnia Wiosny znów damy młodym ludziom możliwość wypowiedzenia swojej opinii oraz pomożemy Wam, drodzy nauczyciele, zorganizować debaty edukacyjne na temat naszej przyszłości w Europie.
Już jest pierwsza strona internetowa z informacjami na temat projektu: http://www.springday2006.org
Na razie jest ona dostępna tylko w angielskiej wersji językowej, ale już wkrótce będzie w dwudziestu językach.
Kontakt: Brigitte Parry Spring Day in Europe Project Manager brigitte.parry@eun.org
___________________eTwinning ______________________
Partnerstwo szkół europejskich
Zgłoszono już 10 000 szkół!
22 listopada 2005 roku do akcji eTwinning przyłączyło się liceum Apostolos Varnavas z Cypru. Zarejestrowało się jako dziesięciotysięczna szkoła!
Nie minął jeszcze rok od rozpoczęcia projektu eTwinning, a już 10 000 szkół zgłosiło chęć udziału w akcji, rejestrując się na portalu eTwinning. Projekt ten stał się przedsięwzięciem, w które najchętniej angażują się szkoły współpracujące z nami. Każdego dnia nowe szkoły szukają dla siebie partnerów, proponują projekty i używają narzędzi eTwinning w swojej działalności w całej Europie.
Główne cechy projektów eTwinning:
- Najczęściej używanym językiem jest język angielski. Nie jest zaskakujące, że w projektach używane są te języki, którymi posługuje się najwięcej ludzi w Unii Europejskiej: angielski, niemiecki, francuski i włoski. Nietypowa jest jednak różnica pomiędzy liczbą projektów pisanych w języku angielskim a liczbą projektów tworzonych w innych językach. Ze wszystkich projektów 60% to projekty w języku angielskim. Drugim najczęściej używanym językiem jest język niemiecki, ale jest to tylko 9% wszystkich projektów.
- Najpopularniejsze tematy to języki obce, wiedza o społeczeństwie, religia i etyka oraz filozofia. Wiele projektów obejmuje więcej niż jeden temat (projekty międzyprzedmiotowe). Inne popularne tematy to historia/tradycje, Europa i środowisko.
http://www.etwinning.net
_____________________ FOCUS ______________________
Inspiracja
Nagrody eLearning – wybrano sto najlepszych projektów
Komisja oceniająca wybrała 100 najlepszych projektów z 800 zgłoszonych w tym roku do eLearning Awards. Na liście zwycięzców reprezentowanych jest ponad 30 krajów. Finaliści zostaną zaproszeni na ceremonię wręczenia nagród, która odbędzie się 8 grudnia w Paryżu w czasie konferencji EMINENT. Lista nagrodzonych dostępna jest na stronie internetowej eLearning Awards. http://www.elearningawards.eun.org
__________________________________________________
Pomoce dydaktyczne dla nauczycieli języka francuskiego
Amerykański nauczyciel języka francuskiego zebrał bogatą bazę pomocy dydaktycznych na temat języka francuskiego i Francji. Zawiera ona wiele pożytecznych informacji i narzędzi. Można tam znaleźć wszystko od słowników po interaktywne ćwiczenia. Strona jest regularnie uaktualniana.
http://gailhyatt.com/
_________________________________________________
Regiony Europy
Regiony Europy pełnią główną rolę w budowaniu europejskiego wymiaru kształcenia. Porównywanie regionów to wspaniała okazja do dostrzeżenia jak jednolita, a zarazem różnorodna jest Europa. To prowadzi do odkrycia krytycznych kwestii, którym Europa zapewne będzie stawiać czoło w przyszłości. Dobrym punktem wyjściowym do badań regionów są interaktywne mapy regionów Europy stworzone przez nauczycieli z Europejskiego Stowarzyszenia Geograficznego.
Adres strony internetowej, na której znajduje się link do interaktywnych map: http://www.eurogeo.org/eurogeo_project/index_project.htm
_________________________________________________
Learning@Europe
Learning@Europe to projekt edukacyjny, który łącząc technologię z tradycyjnymi metodami uczenia, usprawnia i motywuje do nauki. Adresowany jest on do wszystkich uczniów w wieku 14-19 lat, którzy są zainteresowani uczeniem się i dyskutowaniem o historii Europy. Wyniki naukowej oceny projektów będą dostępne w Internecie na stronie:
http://www.learningateurope.net/
_____________________
Strona internetowa poświęcona poezji, Hiszpania
„La Sombra Del Membrillo” jest wspaniałym hiszpańskim magazynem dostępnym online. Powstał on w szkole Antonio López w Getafe (Hiszpania) w 2003 roku. Uczniowie mogą zarejestrować się i zobaczyć swoje wiersze i opowiadania zamieszczone na stronie pisma. Najlepsze teksty są publikowane w drukowanej wersji magazynu, który ukazuje się co sześć miesięcy. Twoi uczniowie mogą wziąć udział w tym konkursie poetyckim, jeśli zgłoszą swoje prace przed 6 kwietnia.
http://www.lasombradelmembrillo.com/
_________________________________________________
Klasyka online
Ta strona internetowa może być przydatna dla nauczycieli literatury angielskiej, ponieważ zapewnia ona dostęp do najważniejszych tekstów, utworów klasycznych. Jest to bardzo pomocne. Jeśli jednak chciałoby się wydrukować wszystko, to lepiej pójść do księgarni i kupić książkę, którą można postawić na półce lub włożyć do plecaka.
http://www.literature.org/authors/
_________________________________________________
Mosty w cyberprzestrzeni
Miłośnicy Internetu w Akcji Online Convergence
Trzy dni bez przerwy (18-20 listopada) trwała ta wirtualna konferencja, która zgromadziła wielu międzynarodowych wychowawców dyskutujących na tematy związane z EFL/ESL i CALL (np. ICT, P2P oraz social software w nauczaniu). Było to wielkie wydarzenie zorganizowane ochotniczo przez miłośników Internetu (więcej informacji o nich i o tym, czym się zajmują, na stronie: http://www.geocities.com/vance_stevens/papers/evonline2002/webheads.htm). 334 uczestników zapisało się na kurs „Convergence Moodle”, aby uczestniczyć w jednej lub kilku z 50 prezentacji na temat EFL/ESL. Jeśli przeoczyłeś tę konferencję, zajrzyj na stronę http://schedule.wiaoc.org/, gdzie znajdziesz odnośniki do zdjęć, zapisów i nagrań dotyczących tego wydarzenia.
_________________________________________________
El Mundo de Los Libros, Hiszpania
Projekt ten jest przeznaczony dla osób mówiących po katalońsku i hiszpańsku. Ma on na celu pomoc uczniom w lepszym pisaniu i czytaniu ze zrozumieniem dzięki multidyscyplinarnemu podejściu. Jest to projekt IEARN-Pangea z oddzielnymi działami dla uczniów i nauczycieli, grupami dyskusyjnymi i wieloma wskazówkami. Nauczyciele i uczniowie robią te same ćwiczenia i zamieszczają swoje propozycje na stronie internetowej. Projektów przybywa i w tym roku zarejestrowało się ponad 30 szkół zarówno z Hiszpanii, jak i z Ameryki Południowej.
http://www.lapeixera.org/lacenet/esp/index2.htm
_________________________________________________
Strona ict-in-class.net
Celem twórców strony internetowej ict-in-class.net jest zaprezentowanie ogólnego zarysu użycia Informacyjnych i Komunikacyjnych Technologii (ICT) w szkole. Rozważane są tematyczne i metodologiczne aspekty wprowadzenia ICT w nauczaniu w szkołach podstawowych i gimnazjach w kontekście rozwojowej współpracy. Strona ta podaje wyczerpujący przegląd wprowadzania ICT w szkołach w szerokim zakresie rozwoju.
Strona ta dostępna jest w językach niemieckim, francuskim i angielskim. Adres angielskiej wersji strony to: http://www.ict-in-class.net/dyn/78050.htm.
Na stronie znajdują się również mała baza danych z przydatnymi informacjami oraz odnośniki do stron instytucji i dokumentów związanych z tematem wprowadzania ICT w szkołach i używania materiałów dydaktycznych ICT.
http://www.ict-in-class.net/dyn/78345.asp
______________ WSPÓŁPRACA__________________
Twórzmy razem
Wymiana e-maili w języku angielskim, Francja
Nasze gimnazjum „Clément Guyard” znajduje się w Créteil niedaleko Paryża. Chcemy zorganizować godzinne zajęcia dla uczniów zainteresowanych korespondencją za pomocą e-maili. Dwóch nauczycieli (informatyk i anglista) pomogą naszym uczniom używać poprawnego języka angielskiego w wiadomościach przesyłanych do waszych uczniów. Oczywiście także te e-maile pisane przez waszych uczniów w języku francuskim będą mile widziane. Dobrym pomysłem byłoby zachęcenie uczniów do pisania o sobie, swojej rodzinie, szkole, środowisku i kulturze.
Kontakt: Céline Dremont celine.dremont@laposte.net
_______________________________________________
Wymiana uczniów szkół zawodowych, Turcja
Pochodzimy z Istambułu w Turcji. Jesteśmy zainteresowani projektami wymiany związanymi z elektrycznością, elektroniką i mechaniką samochodową. Nasi uczniowie są w wieku 14-17 lat. Mamy dobre kontakty z firmami i możemy znaleźć miejsca pracy dla uczniów ze szkół partnerskich.
Kontakt: Mustafa Demirer mktdemirer@yahoo.com
_________________________________________________
Doskonalenie i docenianie pracy fizycznej, Francja
Aby zwiększyć możliwości kariery dostępne dla uczniów, którzy nie czują się dobrze w klasycznym systemie edukacyjnym, pewien nauczyciel francuski chce zgromadzić informacje o wszystkich targach i wydarzeniach dotyczących tej sprawy w Europie.
Kontakt: Henri Gentil hgentil@ac-creteil.fr
_________________________________________________
Konferencje wideo w szkołach podstawowych, Wielka Brytania
Szkoła podstawowa z północnej Anglii szuka partnera do udziału w konferencji wideo w języku francuskim 12 grudnia 2005 roku. Szkoła ta może być zarówno we Francji, jak i w innym kraju.
Kontakt: Mike Hamilton michael.hamilton@openzone.org.uk
_________________________________________________
Projekt LITTLE, Włochy
Napisz bajkę i poleć do Brukseli. Centro in Europa (Genoa, Włochy) z pomocą Dyrekcji Generalnej Europejskiej Komisji Edukacji i Kultury promują projekt LITTLE (Wymyślmy bajkę i nauczmy jej najmłodszych Europejczyków). Jeśli chcesz wziąć udział w konkursie (z uroczymi nagrodami!) „Europa w bajce”, napisz bajkę (wybierz jeden z tych języków: angielski, francuski, włoski, niemiecki lub bułgarski) o jednej z wielkich wartości europejskich (godność ludzka i prawa człowieka, pokój, demokracja, wolność, tolerancja, równość).
Więcej o LITTLE na stronie: www.centroineuropa.it
_________________________________________________
Projekt Współpracy Prof-Inet, Quebec
Nauczyciele z całego świata są zaproszeni do udziału w profesjonalnym projekcie Prof-Inet. Inicjatywa pochodzi z Quebecu oznacza to, że jest to projekt w języku francuskim.
Oto tematy na 2006 rok:
Święta (wiek 7-10 lat): http://www.cslaval.qc.ca/Prof-Inet/aai/registre/projet.asp?noid=597
Twój dach, mój dach (wiek 8-10 lat): http://www.cslaval.qc.ca/Prof-Inet/aai/registre/projet.asp?noid=599
Gry na szkolnym boisku (wiek 8-12 lat): http://www.cslaval.qc.ca/Prof-Inet/aai/registre/projet.asp?noid=600
Ostrzeżenie o kwaśnych deszczach (wiek 10-14 lat): http://www.cslaval.qc.ca/Prof-Inet/aai/registre/projet.asp?noid=602
Każdy nauczyciel biorący udział w projekcie ma przydzielonego asystenta.
Kontakt: prof-inet@cslaval.qc.ca
_________________________________________________
Popularne gry planszowe, Francja
Jestem nauczycielem angielskiego w szkole Jean XXIII i chciałabym rozpocząć projekt o grach planszowych w krajach Europy. Moi piętnastoletni uczniowie chcieliby dowiedzieć się czegoś na temat tradycyjnych i popularnych gier planszowych w Europie.
Wszystkich zainteresowanych proszę o kontakt e-mailowy.
Kontakt: Cathy Seguin cathyseguin@club-internet.fr
CZYM jest EUN? The European SchoolNet jest siecią sieci w Europie, której celem jest promocja użycia technologii informacyjnych i komunikacyjnych w szkołach w Europie poprzez:
· Wspieranie współpracy pomiędzy szkołami · Oferowanie szerokiej gamy edukacyjnych zasobów i serwisów · Promowanie najlepszych praktyk i doświadczeń · Zaawansowaną koncentrację i standaryzację procesów w edukacji
Otrzymaliście biuletyn European Schoolnet, bo jesteście na liście subskrybentów. Możecie korzystać z tej broszury w dowolny sposób. Informacje tutaj zawarte są informacjami przeznaczonymi do użytku publicznego i nie są objęte prawami autorskimi. Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub chcecie uzyskać więcej informacji na temat naszej usługi lub którejkolwiek z wcześniejszych broszur, odwiedźcie naszą stronę:
http://www.eun.org/newsletter lub piszcie na adres: brigitte.parry@eun.org
Jeśli chcecie zobaczyć w biuletynie European Schoolnet swój projekt, informacje lub poszukujecie partnerów do współpracy, prześlijcie do nas opis projektu, a my postaramy się go opublikować. Nie zapomnijcie dokładnie go opisać, podać jego nazwę oraz wieku uczestników oraz podać innych pomocnych szczegółów. Jeśli poszukujecie partnerów, prosimy, podajcie nam informacje o Waszej szkole i adres e-mail do kontaktu. Nie zapominajcie o częstym odwiedzaniu naszych stron z nowościami, informacjami dla nauczycieli i uczniów – są one regularnie aktualizowane w wielu językach.
http://www.eun.org/
|
|