PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » Biuletyn European Schoolnet – 6 lutego 2006 r.


Biuletyn European Schoolnet – 6 lutego 2006 r.

2006-02-07


Biuletyn European Schoolnet – 6 lutego 2006 r.

 

Nowości, wydarzenia, projekty, konkursy, możliwości współpracy dla europejskich szkół. Przedstawiamy najnowszy numer biuletynu European Schoolnet dla nauczycieli.

Drogie Koleżanki i Drodzy Koledzy!

Wszyscy jesteśmy niezwykle dumni, że po katalońskiej wersji językowej biuletynu przyszła kolej na język baskijski! Władze kraju Basków pragną zapewnić swoim szkołom dostęp do wielu międzynarodowych wydarzeń, publikując biuletyn w tym właśnie języku. Dziękujemy Pani Eukeni Urgoiti za jej translatorski wysiłek, który zdecydowała się podjąć.

Kiedy podróżuję i spotykam się z wieloma osobami z różnych krajów, przychodzą mi do głowy bardzo ciekawe spostrzeżenia: otóż ostatni warsztat eTwinning na temat rozwoju zawodowego, który miał miejsce we Włoszech, pokazał niezwykłą różnorodność działań pedagogicznych wśród całego grona nauczycieli Unii Europejskiej. Wsparcie władz szkolnych jest bardzo ważne dla edukacji w wymiarze międzynarodowym. Ale co najważniejsze, w spotkaniach z nauczycielami, dyrektorami szkół czy bibliotekarzami liczy się przede wszystkim mądre kierowanie naszych wychowanków ku przyszłości, gdzie wciąż będą mogli zdobywać wiedzę, łatwo przystosowywać się do zmian, bezproblemowo komunikować, pracować w grupach i radzić sobie w świecie społecznych, technologicznych i ekonomicznych wyzwań.

To jest to, co naprawdę się liczy dla wszystkich, którzy zajmują się szkolnictwem. To jest powód, dla którego codziennie rano wstajemy i idziemy do pracy. Bo przecież dzieci to przyszłość narodu.

Z serdecznymi pozdrowieniami,

Brigitte
brigitte.parry@eun.org

____________DZIEŃ WIOSNY 2006 W EUROPIE____________

www.springday2006.org

__________________________________________________

Odwiedź nową stronę WWW

Strona internetowa Dnia Wiosny jest dla Was szansą dzielenia się tym, czym się zajmujecie. W programie warto się zarejestrować z wielu powodów. Jednym z nich, o którym być może nie wiecie, jest gwarancja bezpieczeństwa w całej światowej sieci. Musimy być pewni, że nic złego, nieprzyzwoitego i pełnego przemocy nie wkradnie się na żadną stronę. Materiały moderowane są w wielu językach. Ta strona jest bezpieczna dla Waszych uczniów.
Kiedy się zarejestrujecie, możecie uzyskać dostęp do jej zawartości i materiałów tam zgromadzonych. Dzięki Waszej działalności możecie sprawić, że głos wszystkich uczniów zostanie usłyszany.

Webmaster: Besty Verheij
betsy.verheij@eun.org

Redaktor: Agathe Djelalian
Agathe.Djelalian@eun.org

Tłumaczenie: Sophie Vandeputte
sophie.vandeputte@eun.org

Sprawy techniczne: Mourad Etbaz
mourad.etbaz@reun.org

________________________

Dzień Wiosny – blog

Europa jest naszym wspólnym domem, jednak wiele osób wciąż ma wrażenie, że ta idea nie ma nic wspólnego z ich codziennym życiem. W proponowanym blogu dajemy młodym ludziom możliwość wyrażenia swoich trosk, uczuć i nadziei na temat przyszłości naszego kontynentu oraz stawiamy ważne pytania dotyczące naszych wspólnych interesów. Użytkownicy mogą również sugerować, w jaki sposób Europa zdolna jest zbliżyć się do swoich obywateli.

Twórcy blogu zaproszą ekspertów ze wszystkich unijnych instytucji. Będą oni komentowali i odpowiadali na pytania zainteresowanych. Działania na stronie mogą być prowadzone we wszystkich językach Unii Europejskiej.

Z powodów technicznych pytania należy przesyłać do odpowiedniego doradcy pedagogicznego w swoim kraju, który potem umieści je na stronie blogu. Komentowanie dostępnych na stronie treści otwarte jest dla wszystkich.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/contact/teachers.htm

Generalny koordynator europejski: Valentina De Mari
valentina.demari@eun.org

________________________

Ucz się i dyskutuj

Generalny koordynator europejski: Nuria de Salvador
nuria.desalvador@eun.org

Moja propozycja dla Europy

Uczniowie, pod opieką nauczycieli, wybierają temat i wysuwają swoją propozycję dla zbudowania lepszej Europy. Projekt powinien być wykonany w jednym z trzech urzędowych języków Unii – angielskim, francuskim lub niemieckim. Każda propozycja zostanie zaprezentowana, a szkoły z całej Unii Europejskiej, przy pomocy specjalnych narzędzi, będą mogły wziąć udział w głosowaniu „za” lub „przeciw” danej propozycji. Te z projektów, które zdobędą najwięcej głosów, zostaną opublikowane na stronie i nagrodzone.

Już można przesyłać swoje propozycje. Głosowanie odbędzie się od 21 marca do 30 kwietnia.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/learn_and_debate.cfm

Gdzie jest Europa?

Ta inicjatywa ma pomóc młodym Europejczykom w znalezieniu dowodów działalności Unii Europejskiej w ich regionie. Uczniowie zaangażowani w tę działalność uczą się, w jaki sposób mogą czerpać korzyści płynące z różnych działań unijnych w ich najbliższym otoczeniu. Szczególnie gorąco do uczestnictwa i wspierania szkół zapraszamy członków komitetów regionalnych.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/learn_and_debate.cfm

Lokalni bohaterowie

Celem tego przedsięwzięcia jest zwrócenie uwagi na naszych lokalnych bohaterów, których cechuje wzorowa postawa obywatela Unii Europejskiej. Uczniowie mogą wybrać jedną lub kilka z proponowanych wartości europejskich – godność i prawa człowieka, zasady prawne, pokój, demokracja, solidarność, wolność, tolerancja, równość. Następnie ich zadaniem będzie wybranie takiego kandydata z regionu, szkoły lub nawet z rodziny, który odegrał ważną rolę w upowszechnianiu owych wartości w swoim lokalnym środowisku.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/learn_and_debate.cfm

Decyzje dla Europy

Wybierz temat, przekaż swoim uczniom wiedzę dotyczącą instytucji unijnych i wykonaj wraz z nimi projekt prawa europejskiego. Pozwól im odegrać rolę komisarzy, parlamentarzystów i ministrów. Daj im możliwość wykonania prawdziwego projektu prawnego, który będzie miał pozytywny wpływ na obywateli Unii.

Proponowana inicjatywa jest interaktywna, niesie ze sobą istotne wartości edukacyjne i przede wszystkim daje Twoim uczniom szansę na publiczne wypowiedzenie swoich poglądów.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/making_decisions.htm

Generalny koordynator europejski: Katerina Bavorova
katerina.bavorova@eun.org

________________________

Razem na świecie

Dialog z szerszym światem

Celem przedsięwzięcia jest uświadomienie tego, co czyni Unia Europejska, aby stworzyć warunki do szerszego komunikowania się ze światem.
Uczniowie dowiadują się o wielu działaniach, w które angażuje się UE w ramach akcji międzynarodowych i pomocy krajom członkowskim. Najpierw wyszukują wybrane organizacje z własnego kraju i zbierają jak najwięcej informacji na temat ich działalności.
Następnie zastanawiają się nad tym, w jaki sposób, w miarę możliwości, mogliby zaangażować się we współpracę z nimi.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/togetherworld.cfm

Generalny koordynator europejski: Sylvia Binger
sylvia.binger@eun.org

Solidarność i Cele Rozwoju Milenijnego

Ta inicjatywa ma uświadomić młodym Europejczykom znaczenie Celów Rozwoju Milenijnego i zaangażować ich w pomoc oraz podejmowanie wysiłków, aby te cele osiągnąć. Uczniowie wraz z nauczycielami obierają jeden ważny dla nich cel i pogłębiają wiedzę na jego temat dzięki materiałom zapewnionym przez organizatorów projektu. Uczniowie proszeni są o wyrażenie w formie artystycznej najlepszej ich zdaniem drogi do osiągnięcia wybranego celu. Uczestnicy będą też musieli napisać krótkie wyjaśnienie, dlaczego takiego wyboru dokonali. Najlepszy projekt zostanie opublikowany na stronie internetowej Dnia Wiosny.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/togetherworld.cfm

Wiersz pokoju

W dzisiejszych czasach słowo „pokój” ma dla młodych ludzi zupełnie inne znaczenie, niż jeszcze kilkanaście lat temu miało dla ich rodziców i dziadków. „Pokój” stał się dzisiaj terminem abstrakcyjnym, dalekim od życia codziennego. Proponowane przedsięwzięcie ma za zadanie zmuszenie młodych ludzi do zastanowienia się nad tym ważnym słowem i uświadomienia sobie, że nie jest to wartość z góry dana i przynależna każdemu. To bardzo ważne, szczególnie w czasach ciągłych napięć i konfliktów, które stale nam zagrażają.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/togetherworld.cfm

http://www.springday2006.org

Kontakt: Brigitte Parry
Kierownik projektu „Dzień Wiosny w Europie”
brigitte.parry@eun.org

__________________________________________________

Razem na świecie – poszukiwania nowych partnerów

Jeśli jesteś mieszkańcem Azji, Afryki, Ameryki lub Australii – zapraszamy Cię do wzięcia udziału w Dniu Wiosny na poziomie globalnym. Na specjalnie uruchomionym forum będziesz mógł poszukać partnerów z całego świata, z którymi nawiążesz współpracę. Jest to świetna okazja do tego, aby skupić się na problemach globalnych wraz ze szkołami europejskimi, dowiedzieć się ciekawych rzeczy o UE i zacieśnić stosunki ze szkołami na wszystkich kontynentach.

http://www.springday2006.org/ww/en/pub/spring2006/togetherworld.cfm

Koordynator: Sylvia Binger
sylvia.binger@eun.org

__________________ KONKURSY___________________

                           Wyróżnienia i nagrody
__________________________________________________

Zielony Tydzień – Różnorodność biologiczna

Tegoroczny projekt „Zielony Tydzień” skupia się przede wszystkim na różnorodności biologicznej. Coroczna konferencja dotycząca środowiska oraz wystawa z nią związana odbędzie się w Brukseli między 30 maja a 2 czerwca 2006 r. Częścią tych wydarzeń będzie Szkolny Konkurs Zielonego Tygodnia, który ma zachęcić młodych ludzi ze wszystkich krajów unijnych, krajów kandydujących i tych z grupy EFTA (Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu) do pogłębienia wiedzy z zakresu środowiska i wyrażenia swoich poglądów w tej kwestii w artystycznej formie. Młodsi uczestnicy mogą stworzyć rysunki ilustrujące ich podejście do różnorodności biologicznej, podczas gdy starsi uczniowie proszeni są o nakręcenie krótkiego filmu na ten sam temat. Autorzy najlepszych prac zostaną zaproszeni do Brukseli na ceremonię wręczenia nagród. Dokonania uczniów zostaną przedstawione publiczności. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 25 marca.

http://www.greenweek.eun.org

_________________________________________________

Młodzieżowe Nagrody Rozwoju, Afryka

To zupełnie nowy konkurs, który będzie ogłaszany każdego roku przez cztery lata. Za każdym razem będzie skupiał się na innym zagadnieniu. Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie w wieku od 16 do 18 lat. Poprzez pracę grupową w swoich klasach będą musieli wykazać, w jaki sposób Unia Europejska jest w stanie wpływać na rozwój poszczególnych krajów do niej należących. Prace uczniów mogą być wykonane techniką cyfrową (filmy, zdjęcia) lub tradycyjną (np. plakaty). Zwycięzcy zostaną zaproszeni na obchody Tygodnia Rozwoju do Brukseli. Zostaną im również wręczone nagrody pieniężne, które częściowo mogą być wydane na rozwój projektów w szkołach afrykańskich.

Pomiędzy szkołami biorącymi udział w Dniu Wiosny w Europie, Razem na Świecie oraz w prezentowanym konkursie istnieje ścisły związek. Szkoły mogą się angażować w każdy z tych projektów i wspólnie nad nimi pracować.

Strona internetowa dostępna będzie w połowie lutego, zredagowana zostanie w dwudziestu językach. Będzie można rejestrować się do końca tego roku szkolnego.

Koordynator projektu: Brigitte Parry
brigitte.parry@eun.org

Asystent: Chris Coakley
chris.coakley@eun.org

_________________________________________________

Filozofia dla dzieci – nagroda za doskonałe nauczanie przedmiotu

Nagroda w wysokości 200 dolarów zostanie przyznana autorowi najlepszego eseju na temat natury i znaczenia dociekań filozoficznych w nauczaniu dzieci. Cel nagrody to głównie zachęcenie do nowego spojrzenia na naturę i znaczenie filozofii jako przedmiotu nauczania dla najmłodszych.
Eseje powinny być nadsyłane drogą elektroniczną do 28 lutego 2006 roku na adres cannodw@wou.edu, kopię należy przesyłać na adres: rogersutcliffe@onet.co.uk.

Więcej informacji znaleźć można tutaj:

http://www.icpic.org

_________________________________________________

Europejska Nagroda Językowa

Europejska Nagroda Językowa to innowacyjne, efektywne i cykliczne projekty szkół, uniwersytetów, firm oraz innych instytucji, które pracują nad nowymi fascynującymi inicjatywami w zakresie nauczania języków obcych. Nie jest to jedyna nagroda, która wyróżnia zwycięzców na tle najlepszych w Europie. Oprócz niej przyznawanych jest wiele nagród dodatkowych, jak np. „Mary Glasgow Language Trust Award”, która w tym roku wyniesie 2000 funtów.

Aby zgłosić się do projektu i walczyć o nagrodę, należy do 13 kwietnia wypełnić aplikację. Projekty mogą dotyczyć każdego języka z wyjątkiem angielskiego. Wszelkie niezbędne dane można znaleźć na stronie:

http://www.cilt.org.uk/eal

_________________________________________________

Konkurs Artystyczny – Prawa dzieci w obrazkach

Konkurs skierowany jest do dzieci w wieku od 5 do 10 lat, których zadaniem będzie zilustrowanie zadanego artykułu pod opieką swoich nauczycieli. Istnieje możliwość wykonania pracy za pomocą specjalnego szablonu, który będzie dostępny na stronie internetowej konkursu.

Kliknij TUTAJ.

Kontakt: ewa.kurzak_xl@wp.pl

_________________________________________________

Konkurs – Jedzenie dla Ciebie

Jak dużo jemy? Kiedy najczęściej to robimy? I najważniejsze – co jemy?
Każdy kraj ma swoje przyzwyczajenia i tradycje kulinarne. Zadajmy sobie jednak pytanie – co najbardziej się liczy w kwestii świadomości zdrowotnej i dobrze dobranej diety?
Na te pytania mogą odpowiedzieć Wasi uczniowie, biorąc udział w konkursie „Jedzenie dla Ciebie”. Konkurs przeznaczony jest dla uczniów w wieku od 14 do 19 lat, a prace powinny być wykonywane techniką wideo.

Więcej na: http://www.food-4u.it/

_____________________ FOCUS ______________________

                                     Inspiracje
__________________________________________________

Graj i decyduj – Rozważne debaty obywatelskie

W tej grze internetowej nauczyciele znajdą zestawy gotowe do druku i użycia, materiały źródłowe i instrukcje wizualne, które pomogą w przeprowadzeniu sześciu debat na kontrowersyjne tematy związane z nauką: HIV/AIDS, badania nad komórkami macierzystymi, xeno-transplantacje, testy genetyczne, badania mózgu i nanotechnologie.

Nauczyciele mogą przeprowadzić dyskusje w Klubach Naukowych, na spotkaniach z rodzicami lub zainicjować temat w czasie lekcji. Uczniowie będą mieli okazję przekonać się, jak jest ważna w życiu świadomość pewnych faktów naukowych. Zestawy do dyskusji mogą być wykorzystane na lekcjach biologii, chemii lub filozofii.

W podsumowaniu każdej debaty, wnioski i propozycje uczestników powinny zostać umieszczone na stronie internetowej, aby można je było porównać z innymi, zebranymi z całej Europy. W kwietniu 2006 roku wyniki dyskusji zostaną przedstawione Komisji Europejskiej.

Języki: angielski, estoński, włoski, portugalski i słoweński.

www.playdecide.org

Ten projekt może być z powodzeniem przeprowadzony w ramach Dnia Wiosny w Europie.

__________________________________________________

26 projektów w jednej szkole, Cypr

Gloria Sepou jest nauczycielską w pewnej cypryjskiej szkole. Już w tej chwili mogłaby zostać wpisana do księgi rekordów, jeśli chodzi o ilość prowadzonych projektów międzynarodowych. Jej szkoła bierze udział aż w 26 takich przedsięwzięciach jednocześnie!
Comenius, eTwinning, Euroscola, Młodzi Reporterzy, Zielony Tydzień, Parlament Młodych, Grundvigt, Europejska Etykieta Językowa to tylko niektóre programy realizowane w tej szkole.
To pokazuje, w jaki sposób z powodzeniem można łączyć ze sobą wiele inicjatyw naraz. Takie działania na pewno motywują uczniów do jeszcze większej pracy.

Kontakt: Gloria Sepou
lav@cytanet.com.cy

_________________________________________________

Blogi na lekcjach angielskiego, Francja

Sylvie Marc jest nauczycielką języka angielskiego we Francji. Aby mieć kontakt z innymi nauczycielami, informować ich i dzielić się z nimi doświadczeniami, uruchomiła i prowadzi własny blog. Wielu nauczycieli wykorzystuje obecnie nowe formy komunikacji internetowej.
Jeśli chciałbyś podzielić się swoimi spostrzeżeniami w używaniu nowoczesnych narzędzi komunikacji, skontaktuj się z francuską nauczycielką. Odwiedź stronę:

http://ourblog.over-blog.org/

_________________________________________________

Studia medialne

Jeśli Twoi uczniowie ze szkoły ponadgimnazjalnej są zainteresowani wykorzystaniem mass mediów jako narzędzi pracy na lekcjach, koniecznie powinieneś odwiedzić tę stronę internetową. Jest ona redagowana wyłącznie w języku angielskim. Oferuje wiele ciekawych źródeł, linków i przykładów gotowych do wykorzystania.

http://start.at/mediastudies

_________________________________________________

Obalamy mity o Unii Europejskiej

Biuro prasowe Komisji Europejskiej w Londynie na bieżąco prowadzi obserwacje wszelkich publikacji w wysokim stopniu wypaczających i zniekształcających dane o Unii Europejskiej. Mity unijne są często oparte o plotki, pogłoski i półprawdy. Wiele z nich powtarza się na tyle często, że stały się one wręcz obiegowymi prawdami w publicznej świadomości. Zapraszamy do odwiedzenia strony obalającej podobne mity:

http://www.cec.org.uk/press/myths/

_________________________________________________

Forum Żywności, Wielka Brytania

Bardzo ważną sprawą jest wpajanie młodym ludziom właściwych nawyków żywieniowych. Proponowana strona internetowa skierowana do nauczycieli zapewnia wiele pożytecznych informacji, proponuje dyskusje, nawiązanie kontaktów i oferuje ciekawe materiały do wykorzystania na tematy żywieniowe. Zapraszamy:

http://www.foodforum.org.uk/

_________________________________________________

Strona Szkoły Podstawowej w Snaith, Wielka Brytania

Znamy wiele szkolnych stron internetowych, ale ta jest wyjątkowa. Zapraszamy do jej odwiedzenia i zanurzenia się w wirtualnym świecie tej niezwykłej podstawówki.

http://www.snaithprimary.eril.net/

_________________________________________________

Animowana Historia Alfabetu Łacińskiego

Bardzo prosta, a zarazem pouczająca animacja na temat tego, w jaki sposób używane przez nas dzisiaj litery alfabetu rozwijały się od czasów samych Fenicjan! Zapraszamy do zapoznania się z tym materiałem – krótkim i treściwym.

http://janpeters.net/pics/stuff/alphabet.gif

_______________ WSPÓŁPRACA__________________
                       
                           Twórzmy Razem

_________________________________________________

Sieć Bibliotek Szkolnych, Włochy

Uczniowie w wieku od 3 do 19 lat z grupy szkół publicznych z okolic Rzymu poszukują partnerów z obszarów francusko-, anglo-, i hiszpańskojęzycznych. Ich celem jest uruchomienie Europejskiej Sieci Bibliotek Szkolnych, dzięki której można będzie łatwo wymieniać książki i dokumenty w formacie tradycyjnym (papierowym) oraz elektronicznym. Pomysłodawcy chcieliby również stworzyć ogólny katalog zasobów naukowych dostępny dla uczniów, który pomógłby im w rozwijaniu umiejętności językowych i pobudzaniu świadomości europejskiej.

Kontakt: Gabriella Cerqua
gabriella17@libero.it

_________________________________________________

Projekt kulturalny z Francji

W pewnej francuskiej szkole grupa anglistów, rusycystów i germanistów chciałaby wymienić się doświadczeniami kulturowymi, tradycjami, zagadnieniami z zakresu sportu, piosenkami i programami nauczania. Uczniowie objęci programem są w wieku od 5 do 11 lat.

Kontakt: Nelly Depuntis
nelly.depuntis@free.fr

_________________________________________________

Europejski Magazyn Uczniowski

Zapraszamy do odwiedzenia nowej, zmienionej strony internetowej oferującej wiele możliwości współpracy pomiędzy gazetkami szkolnymi:

www.epmagazine.org

Na stronie znajdziesz szkoły poszukujące nowych partnerów. Jeśli jesteś zainteresowany, skontaktuj się: tkostov@yahoo.com lub gange@tin.it.

_________________________________________________

Projekt e-Pals, Francja

Ta inicjatywa ma na celu porozumienie się i połączenie szkół ze wszystkich obszarów francuskojęzycznych: z Francji, Belgii, Quebecu, krajów afrykańskich i azjatyckich. Pomysłodawcy startują w tym roku szkolnym z nową kampanią. Skontaktuj się z nimi:

lavisdubourg@voila.fr

http://lavis.site.voila.fr

Projekt ten może zostać połączony z programami eTwinning lub Dzień Wiosny.

_________________________________________________

DROFoLTA – co to takiego?

DROFoLTA to angielski skrót, który oznacza „Wykrywanie i usuwanie barier w nauce języków obcych”. Projekt ten został wdrożony na Uniwersytecie Oberta de Catalunya we współpracy z Uniwersytetem Ramon Lull. Jest to znakomity przegląd dla nauczycieli języków obcych. Zachęcamy do zapoznania się z programem.

www.uoc.edu/in3/mobility

_________________________________________________

Senegalska wioska szuka partnerów

Wioska Mpal w Senegalu poszukuje szkół partnerskich do współpracy i wspólnych działań z osobami w różnym wieku z całego świata. Senegalscy uczniowie mają mnóstwo pomysłów i z niecierpliwością czekają na możliwość podzielenia się swoim bogactwem kulturowym z zainteresowanymi szkołami.

Kontakt: Ibrahima Gaye
mimagaye@yahoo.fr


EUROPEAN SCHOOLNET – INFORMACJA DLA NAUCZYCIELI

The European SchoolNet jest siecią sieci w Europie, której celem jest promocja użycia technologii informacyjnych i komunikacyjnych w szkołach europejskich poprzez:

· Wspieranie współpracy pomiędzy szkołami
· Oferowanie szerokiej gamy edukacyjnych zasobów i serwisów
· Promowanie najlepszych praktyk i doświadczeń
· Zaawansowaną koncentrację i standaryzację procesów w edukacji

Otrzymaliście biuletyn European Schoolnet, bo jesteście na liście subskrybentów. Możecie korzystać z tej broszury w dowolny sposób. Informacje tutaj zawarte są informacjami przeznaczonymi do użytku publicznego i nie są objęte prawami autorskimi. Jeśli macie jakiekolwiek pytania lub chcecie uzyskać więcej informacji na temat naszej usługi lub którejkolwiek z wcześniejszych broszur, odwiedźcie naszą stronę:

http://www.eun.org/newsletter
lub piszcie na adres: brigitte.parry@eun.org

Jeśli chcecie zobaczyć w biuletynie European Schoolnet swój projekt, informacje lub poszukujecie partnerów do współpracy, prześlijcie do nas opis projektu, a my postaramy się go opublikować. Nie zapomnijcie dokładnie go opisać, podać jego nazwę, wiek uczestników oraz inne pomocne szczegóły. Jeśli poszukujecie partnerów, prosimy, podajcie nam informacje o Waszej szkole i adres e-mail do kontaktu. Nie zapominajcie o częstym odwiedzaniu naszych stron z nowościami, informacjami dla nauczycieli i uczniów – są one regularnie aktualizowane w wielu językach.

http://www.eun.org/

 

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl