|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Deklaracja ministra edukacji
Deklaracja ministra edukacji
|
2012-04-02 |
"Podstawowym zadaniem szkoły jest efektywne kształcenie i przygotowanie
uczniów do dorosłego życia. Szkoła ponadgimnazjalna musi wyposażyć absolwenta w
kanon wiedzy ogólnej i przygotować go do dalszej edukacji na wyższej uczelni lub
do pracy w wybranym zawodzie. Edukacja dzieci i młodzieży musi być procesem
spójnym, tak by efekty pracy nauczyciela z uczniem w gimnazjum były mocną
podstawą do dalszej nauki ucznia w szkole ponadgimnazjalnej. Ważne jest nie
tylko zachowanie ciągłości kształcenia, ale również taki wybór metod nauczania i
sposobu przekazywania treści, aby nauczanie było efektywne, a poziom wiedzy i
umiejętności absolwentów wzrastał.Podstawa programowa, określająca treści
kształcenia i wymagania oraz tygodniowa liczba godzin przeznaczona na
poszczególne przedmioty, muszą być efektem badań ekspertów i szerokiej dyskusji,
a nie nacisków politycznych.”
Szumilas oświadczyła, że nowa podstawa programowa przygotowana dla szkół
średnich została bardzo dokładnie przygotowana przez specjalistów, gdzie
uwzględniono wszelkiego typu konsultacje społeczne, które dotyczyły planowanych
zmian. Dodała również, że często pojawiają się negatywne opinie na temat zmian
czekających szkoły od 1 września 2012r. a to wszystko wynika z braku wiedzy oraz
nie poprawnego rozumowania na temat reformy.
„Nowa podstawa programowa, która od 2009 roku obowiązuje w gimnazjach i szkołach
podstawowych oraz rozporządzenie określające tygodniową liczbę godzin z
poszczególnych przedmiotów, spełniają te warunki. Dokumenty te zostały
przygotowane przez ekspertów, naukowców i nauczycieli na podstawie doświadczeń i
wniosków wynikających z badań i dotychczasowej praktyki, poddane były także
szerokim konsultacjom społecznym. Na ich temat wypowiedziało się wiele środowisk
i osób, a w ich ostatecznym kształcie uwzględniono wiele zgłoszonych uwag i
postulatów.
Wokół podstawy programowej i liczby godzin poszczególnych przedmiotów narosło
wiele mitów, wynikających z niezrozumienia, braku wiedzy, a czasami braku chęci
zapoznania się z rzeczywistymi ich konsekwencjami. Wiele informacji i uwag
przekazywanych na ten temat przez różne środowiska formułowanych jest na
podstawie nieuprawnionych opinii, bez uwzględnienia obowiązujących przepisów
prawa.”
Szumilas podkreśliła także, że całe to zamieszanie nie pomaga przyszłym uczniom
w podjęciu decyzji o wyborze szkoły średniej. Proponuje wszystkim, aby
się bliżej przyjrzeli wprowadzonym zmianom.
|
|