PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » Edukacja i nauka w NPR


Edukacja i nauka w NPR

2004-10-29


Edukacja i nauka w NPR

Edukacja i nauka powinna znaleźć się w centralnym punkcie Narodowego Planu Rozwoju w kontekście rynku i przedsiębiorczości - powiedział wicepremier Jerzy Hausner podczas konferencji tematycznej "Edukacja i nauka w NPR na lata 2007-2013", która odbyła się 18 października  we Wrocławiu.

W konferencji zorganizowanej przez Politechnikę Wrocławską, uczestniczyli również Tadeusz Luty, rektor Politechniki Wrocławskiej, Mirosław Sawicki, minister edukacji narodowej i sportu, Marek Bartosik, sekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Informatyzacji, Tadeusz Szulc, sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Sportu, Franciszek Ziejka, przewodniczący Konferencji Rektorów Akademickich Szkół Polskich, rektorzy wyższych uczelni, a także przedstawiciele samorządów, organizacji pozarządowych i gospodarczych.

Wicepremier Jerzy Hausner przedstawił ogólne założenia Narodowego Planu Rozwoju na lata 2007-2013.  "W kwietniu Rada Ministrów przyjęła ogólne założenia Planu przygotowanego przez zespół międzyresortowy. Jest to punkt wyjścia do dalszych prac i konsultacji" - przypomniał wicepremier. "Ważne jest, aby NPR powstawał przy współpracy ze środowiskami gospodarczymi i akademickimi" - dodał.

Wicepremier stwierdził, że system kształcenia na polskich uczelniach wyższych jest nieprzystosowany do potrzeb rynku pracy. "Z tego powodu rośnie liczba bezrobotnych z wyższym wykształceniem. W ostatnich latach zwiększyła się liczba studentów, jednak poziom kształcenia staje się coraz niższy" - dodał wicepremier. Według wicepremiera ok. 50 proc. przyszłych absolwentów będzie musiało szukać swojej szansy w samozatrudnieniu się. "Dlatego też trzeba indywidualizować i profilować kształcenie. Szkoły wyższe powinny stać się inkubatorami przedsiębiorczości. Tworzenie swojego przedsięwzięcia powinno zacząć się już na uczelni " - wyjaśniał wicepremier.

"Forma prawna uczelni państwowych powinna ulec zmianie. Uczelnie powinny przekształcić się w spółki kapitałowe użyteczności publicznej" - powiedział wiceminister. "Nie chodzi o zmianę uniwersytetu w przedsiębiorstwo. Uniwersytet powinien być strukturą nowoczesną reagującą na potrzeby swojego otoczenia, a także zdolną do sprzedania tego, co oferuje" - dodał.

Sekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Informatyzacji Marek Bartosik przedstawił problemy finansowania nauki. "Żeby spełnić założenia NPR na lata 2007-2013, trzeba dokonać zdecydowanego przełomu w finansowaniu nauki. Nakłady pozabudżetowe muszą wzrosnąć siedmiokrotnie, aby osiągnąć cele Strategii Lizbońskiej" - powiedział wiceminister. Wicepremier Jerzy Hausner stwierdził, że w Europie pożądany wskaźnik nakładów na badanie i rozwój to 3 proc. PKB. W tym 1 proc. powinien pochodzić ze środków publicznych, natomiast 2 proc. ze środków kapitału prywatnego. "Jeżeli poważnie myślimy o rozwoju Polski, nakłady na badanie i rozwój muszą rosnąć szybciej niż PKB. Wzrost ten musi być odczuwalnie wyższy" - dodał wicepremier. Wicepremier spotkał się również ze studentami Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Studentów najbardziej interesował problem zakładania własnej działalności gospodarczej. Wicepremier podkreślił, że uczelnia powinna być inkubatorem przedsiębiorczości.

Warunkiem powodzenia Narodowego Programu Rozwoju jest wykorzystanie potencjału intelektualnego, gospodarczego i przyrodniczego Polski dla realizacji celów gospodarczych i społecznych. Sprzyjać temu powinien reformowany system edukacji zawierający elementy przedsiębiorczości i innowacyjności niezbędne dla rozwoju społecznego i poprawy konkurencyjności gospodarki. Aktywność akademicka powinna obejmować program wspierania przedsiębiorczości, m.in. doradztwo i szkolenia w tym zakresie, a także przygotowywanie projektów biznesowych i ochrony własnych pomysłów.

Dla realizacji celów postawionych przed nowym NPR zostaną wykorzystane środki z publicznych środków wspólnotowych (fundusze strukturalne, Fundusz Spójności, środki Europejskiego Banku Inwestycyjnego), z publicznych środków krajowych (środki budżetu oraz państwowych funduszy celowych, środki budżetów jednostek samorządu terytorialnego) oraz z prywatnych środków krajowych (wkład własny beneficjentów).

źródło: www.mgip.gov.pl

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl