Strona główna
»
Newsy
»
EuroTwitt dla młodych dziennikarzy
EuroTwitt dla młodych dziennikarzy
|
2010-03-03 |
EuroTwitt dla młodych dziennikarzy
"EuroTwitt" to tytuł nowego programu dla młodzieży, który będzie poświęcony aktualnym wydarzeniom w Europie.
Przygotowuje go portugalska spółka produkcji telewizyjnej Companhia de Ideias, która zachęca młodych ludzi z krajów UE - przede wszystkim zainteresowanych dziennikarstwem - do nadsyłania krótkich, audiowizualnych propozycji do programu. Projekt jest finansowany przez Komisję Europejską.
Inspiracją dla powstania serii stał się popularny portal społecznościowy Twitter. Celem cotygodniowego programu rozrywkowego "EuroTwitt" będzie rozpowszechniania zwięzłych wiadomości o tym, co ważnego dzieje się w Europie, prezentowanie wywiadów i krótkich skeczów.
Według zamierzeń producentów, pierwszy 25-minutowy odcinek serii zostanie wyemitowany w marcu 2010. Grupą docelową są młodzi ludzie, którzy nie tylko będą mogli poszerzyć swoją wiedzę na temat Europy, ale także zaprezentować rówieśnikom z innych krajów swoje umiejętności i zainteresowania.
Producenci Companhia de Ideias zapraszają wszystkich młodych dziennikarzy (nie ma ograniczeń wiekowych), uczniów klas dziennikarskich, studentów dziennikarstwa, aby przesyłali swoje propozycje do programu w formie nagrań audiowizualnych. Powinny one dotyczyć Unii Europejskie, jednak wybrana tematyka zależy od inwencji autorów.
Zainteresowani powinni nadsyłać materiały w formie elektronicznej przez internet lub pocztą tradycyjną (DVD). Wymogi techniczne:
- 720x576 PAL
- mov
- 4:3
- czas trwania: 1 do 2 min.
- język: angielski
Adresy e-mail:
sbroadbent@companhiadeideias.com, jcurado@companhiadeideias.com, eurotwitt@gmail.com
Adres pocztowy:
Companhia de Ideias
Avenida Antonio Augusto de Aguiar
150F, 2 - esquerdo
1050-021 Lisbon
Portugal
źródło: Komisja Europejska