PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » European Language Label 2007


European Language Label 2007

2007-11-17


European Language Label 2007

Po raz szósty w Polsce Komisja Ewaluacyjna konkursu European Language Label pod przewodnictwem prof. Hanny Komorowskiej przyznała certyfikaty językowe dla nowatorskich inicjatyw w nauczaniu języków obcych. Konkurs ma zasięg europejski i w Polsce jest organizowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Fundację Rozwoju Systemu Edukacji.

W bieżącej edycji konkursu, prestiżowe certyfikaty European Language Label zdobyło 16 instytucji, takich jak szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły ponadgimnazjalne, uczelnie wyższe, ośrodki doskonalenia nauczycieli, prywatne szkoły językowe oraz wydawnictwa. Podstawą wyróżnienia tych inicjatyw były kryteria ewaluacyjne i priorytety polityki językowej Unii Europejskiej.

W przekonaniu członków Komisji Ewaluacyjnej wszystkie projekty zgłoszone do konkursu European Language Label, także te, które nie otrzymały w tym roku nagrody, są godne naśladowania i stanowią przykład dobrej praktyki wartej upowszechniania i wprowadzania w innych placówkach oświatowych.

Wszelkie informacje dotyczące konkursu European Language Label oraz opisy inicjatyw nagrodzonych w poprzednich edycjach można znaleźć na naszej stronie internetowej: http://www.ell.org.pl.

Kryteria konkursu European Language Label (stałe we wszystkich krajach uczestniczących w programie).  Podejmowane inicjatywy powiny:

  • mieć wielostronny charakter. Wszystkie osoby i elementy zaangażowane w projekty - uczniowie, nauczyciele, metody i materiały - powinny przyczynić się do rozpoznania i spełnienia potrzeb edukacyjnych osób uczących się. Dostępne źródła powinny być wykorzystywane w sposób twórczy, aby stymulować uczenie się języka. Przykładem może być: wykorzystanie rodzimego mówcy (tzw. "native speaker"), uczenie się języka w ramach współpracy miast bliźniaczych (tzw. "twin towns") lub instytucji, oraz współpraca z lokalnym biznesem.
  • wnosić dodatkowe korzyści do dotychczasowych doświadczeń krajowych w nauczaniu i uczeniu się języków. Inicjatywy powinny prowadzić do jakościowej i ilościowej poprawy w nauczaniu i uczeniu się języków. Na przykład, zmiany ilościowe mogą wyrażać się poprzez uczenie się kilku języków, a w szczególności tych najrzadziej spotykanych. Natomiast zmiany jakościowe mogą wyrażać się wykorzystaniem lepszej metodologii.
  • dostarczać motywacji uczącym się i nauczającym.
  • być oryginalne i twórcze. Inicjatywy powinny wykorzystywać wcześniej nieznane podejścia, właściwe dla danej grupy odbiorców. To, co jest innowacyjne w jednym kontekście, nie musi być innowacyjne w innym kontekście.
  • mieć wymiar europejski, a więc wpisywać się w rzeczywistość Unii Europejskiej z jej językową różnorodnością. Inicjatywy powinny wykorzystywać potencjał wynikający z tej różnorodności (np. kontakty międzynarodowe), aby poprawić rozumienie innych kultur poprzez uczenie się języków.
  • dotyczyć innowacji, które można również zastosować w innych warunkach (łatwy transfer). Inicjatywy powinny być potencjalnym źródłem inspiracji dla innych, w innych krajach oraz w różnych kontekstach, tak aby mogły być zastosowane w nauczaniu innych języków lub w nauczaniu innych grup wiekowych.

Priorytety na rok 2007:

  • Kształcenie i doskonalenie nauczycieli języków obcych.
  • Różnorodność oferty językowej.

Laureaci konkursu European Language Label 2007

W kategorii Kształcenie zawodowe wyróżniono następujące projekty (numery aplikacji odpowiadają numeracji w załączonym spisie wszystkich wniosków):

  • Palette - Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Bydgoszczy, koordynator projektu Hans Ulrich Happe,
  • Portfolio kreatywnego nauczyciela języków obcych w kształceniu zintegrowanym - Akademia Świętokrzyska Wydział Pedagogiczny i Artystyczny Instytut Edukacji Szkolnej w Kielcach, koordynator Izabela Jaros,
  • Interakcyjne warsztaty cywilizacyjno-językowe - Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Jastrzębiu Zdroju, koordynator Gabriela Stępień.

Wśród projektów z kategorii Doskonalenie zawodowe  nagrodzono:

  • Wirtualny podręcznik: przygotowywanie i publikowanie ON LINE materiałów do nauczania dwujęzycznie przedmiotów niejęzykowych w klasach dwujęzycznych z językiem francuskim. - Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli (CODN) w Warszawie, koordynator Marek Zając,
  • System zapewnienia jakości w nauczaniu języków obcych na wyższej uczelni na przykładzie Politechniki Warszawskiej - Politechnika Warszawska - Studium Języków Obcych, koordynatorzy: Joanna Jurek, Danuta Sołtyska.

Z kategorii Szkoły podstawowe wyselekcjonowano następujące projekty:

  • CLIL for Young Learners - Szkoła Podstawowa nr 112 im. Jana Pawła II Przymierza Rodzin w Warszawie, koordynator Anneta Sadowska-Martyka,
  • Znajomość języków i kultury sposobem na realizację marzeń w każdym miejscu na świecie - Szkoła Podstawowa Lauder-Etz Chaim we Wrocławiu, koordynator Magdalena Michalska-Wieczorek.

W kategorii Gimnazja wśród wyróżnionych znalazł się projekt:

  • Kocham Kraków. Z Gliwic do Krakowa. - Gimnazjum nr 3 im. Noblistów Polskich w Gliwicach, koordynator Agata Cira.

Wśród projektów z kategorii Szkoły ponadgimnazjalne nagrodzono:

  • Forum Frankofońskie „Śląsk rozwiązuje języki" - I Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Pszczynie, koordynator Edyta Wojciech.

Wśród projektów z kategorii Szkoły językowe  nagrodzono:

  • MUSICAL BABIES - zajęcia muzyczno-ruchowe po angielsku dla dzieci w wieku od 6 miesięcy do 3 lat wraz z opiekunem. - Anna Rattenbury Usługi Edukacyjne Warszawa, koordynator Anna Rattenbury,
  • Język obcy paszportem na świat - Instytut Języków Obcych - Centrum Kształcenia i Doskonalenia Zawodowego „Eurolanguage" w Radomiu, koordynator Anna Maciejewska,
  • Kids Take the Stage - Early Stage w Warszawie, koordynator Joanna Zarańska-Jackowska,
  • Słówko na dziś. A word for today. - Global Village, Szkoła Języka Angielskiego w Kielcach, koordynator Urszula Szczepańczyk.

W kategorii Inne wyróżniono projekty:

  • Edukacja językowa seniorów w wymiarze europejskim - Wyższa Szkoła Społeczno-Ekonomiczna w Gdańsku - Uniwersytet Trzeciego Wieku im. Daniela Chodowieckiego, koordynator Arleta Pławska,
  • FESTIVALS - Piosenka na każdą okazję - WiedzaNet Sp. z o. o. w Warszawie, koordynator Anna Wieczorek,
  • Klasy frankofońskie na Śląsku w Polsce - Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Wodzisławiu Śląskim - projekt CODN - COFRAN w woj. śląskim i Ośrodek Alliance Française w Rybniku, koordynatorzy: Renata Klimek-Kowalska, Elżbieta Paniczek, Grażyna Majchrowska.

Jeden z nagrodzonych projektów w kategorii Szkoły podstawowe

CLIL for Young Learners (ang. CLIL - Content & Language Integrated Learning)

Instytucja koordynująca: Szkoła Podstawowa nr 112 im. Jana Pawła II Przymierza Rodzin w Warszawie

Język projektu: angielski

Cele projektu: Planowanie i wdrażanie programu integrującego treści programowe kształcenia zintegrowanego i wczesnego nauczania języka angielskiego na pierwszym etapie edukacyjnym.

Poszukiwanie i wypracowywanie spójnego, całościowego systemu nauczania, umożliwiającego maksymalną stymulację wszechstronnego rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym, przyjmując nierozłączność treści programowych i metod pracy dla wszystkich oddziaływań nauczycieli i wychowawców.

Maksymalne zróżnicowanie sposobów podawania materiału dydaktycznego umożliwiające wszystkim uczniom rozpoznanie i rozwijanie swoich zdolności i zainteresowań.

Wdrażanie modelu kooperacji oraz pełnej aktywizacji wszystkich podmiotów zaangażowanych w prace projektowe (uczniowie, rodzice, nauczyciele).

Działania podjęte w ramach projektu: W okresie od września 2004 do maja 2007, nauczyciele współpracujący w projekcie opracowali i wdrożyli około 30 tematów mających na celu integrację treści programowych kształcenia zintegrowanego z wczesną nauką języka angielskiego. Prace projektowe były częścią projektu Socrates Comenius.

Oprócz prac projektowych związanych z rozwijaniem współpracy europejskiej, wymianą doświadczeń i poszukiwaniem wspólnych rozwiązań edukacyjnych, główny obszar zainteresowania stanowiło poszukiwanie korelacji treści kształcenia zintegrowanego (w oparciu o Program nauczania „Poznaję Świat i wyrażam siebie" - DKW-4014-11/99), właściwego dla polskiego systemu edukacyjnego. W tym celu koncentrowano się na wypracowaniu materiałów umożliwiających łatwy transfer dla różnorodnych sytuacji szkolnych występujących w naszym kraju. Starano się poszukiwać tematów, które mogą być realizowane w sposób niezależny to znaczy każde zagadnienie tematyczne może być stosowane rozłącznie i stanowi samodzielną całość. Opracowano około 30 takich tematów dla klas I-III.

Jednocześnie podjęto próbę zaproponowania programu zajęć, które mogą być włączone do programu szkoły, zarówno jako planowe zajęcia języka angielskiego dla klasy III, ale skierowane są głównie do uczniów wybitnie uzdolnionych językowo i/lub plastycznie i są propozycją zajęć pozalekcyjnych o charakterze koła zainteresowań. 

Równolegle do pracy z dziećmi prowadzone były spotkania dla rodziców mające na celu przybliżenie sposobów pracy metodą CLIL (ang. CLIL - Content & Language Integrated Learning). Miały one charakter konferencji (prezentacje multimedialne ukazujące formy pracy i osiągane efekty), warsztatów dla rodziców (Family Workshop), spotkań towarzyskich (European Table).

Cała społeczność szkolna (wszyscy uczniowie, rodzice i nauczyciele) była na bieżąco informowana o postępach prac projektowych w formie stałej ekspozycji - wydruków materiałów, zdjęć i wytworów dzieci. Psycholog i pedagog szkolny wspierali nauczycieli w opracowywaniu narzędzi pomiaru np. ankiet dla uczniów, rodziców i nauczycieli.

Odbyto dwie wizyty projektowe (Nitra - 2005, Poczdam - 2006), podczas których nauczyciele mogli wymienić doświadczenia z kolegami ze szkół partnerskich.

Kontakt:
Anneta Sadowska-Martyka
e-mail: annetasadowska@xf.pl

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl