Strona główna
»
Newsy
»
GW: Wyspy nowoczesności polskiego szkolnictwa
GW: Wyspy nowoczesności polskiego szkolnictwa
|
2009-03-02 |
GW: Wyspy nowoczesności polskiego szkolnictwa
Opinie dotyczące polskiej szkoły są typowo polskie. Przeważają wśród nich: narzekania, pretensje, kompleks niższości, w najlepszym wypadku politowanie. Tymczasem przynajmniej niektóre z nich przeobrażają się w nowoczesne placówki.
W 2006 r. w ramach badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego PISA zapytano piętnastoletnich Europejczyków, czy codziennie korzystają z internetu w szkole. Twierdząco na to pytanie odpowiedziało jedynie 2,5 proc. polskich uczniów, podczas gdy w Danii 20 proc., w Holandii i Austrii było to ponad 15 proc. Z czego to wynika? W 2006 r. w polskiej szkole na 100 uczniów przypadło 6 komputerów, w krajach starej unijnej piętnastki - ponad dwa razy więcej. Dostęp do internetu miało 92 proc. polskich szkół, ale tylko 23 proc. szerokopasmowy. Tymczasem w Wielkiej Brytania i Francji przed trzema laty szybkim łączem dysponowało 75 proc. szkół, a w Danii prawie wszystkie (95 proc.).
(...)
źródło: Gazeta Wyborcza, Wyspy nowoczesności polskiego szkolnictwa, Adam Kryszkiewicz, 27.02.2009