Strona główna
»
Newsy
»
Halo Europo, słyszysz mnie?
Halo Europo, słyszysz mnie?
|
2009-04-27 |
Halo Europo, słyszysz mnie?
Komisja Europejska i MTV Networks International ogłosiły dziś ogólnoeuropejską inicjatywę "Halo Europo, słyszysz mnie?", mającą na celu zachęcenie młodych ludzi do wypowiedzenia się poprzez oddanie głosu w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego.
Wiceprzewodnicząca Komisji Europejskiej Margot Wallström powiedziała: "Młodzi są przyszłością Unii Europejskiej. Potrzebujemy ich pomysłów i aktywnego zaangażowania. Młodzi ludzie muszą wiedzieć, że ich głos się liczy i że warto wziąć udział w debacie i w wyborach do Parlamentu Europejskiego."
W ostatnich wyborach europejskich frekwencja wyborcza wśród obywateli w wieku 18 -24 lat była niska (około 40%). Projekt "Halo Europo, słyszysz mnie?" stworzy młodym ludziom możliwość wyrażenia ich poglądów, powiedzenia Unii Europejskiej, kim są, i przedstawienia Brukseli swoich obaw, marzeń, problemów i ideałów.
Kulminacja kampanii przypadnie na 30 kwietnia, kiedy młodzi zbiorą się w Berlinie, Mediolanie, Pradze i w innych miastach, by wspólnie wykrzyczeć: "Halo Europo, słyszysz mnie?". Młodzież będzie zachęcana do zabrania głosu także w polityce, poprzez udział w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego.
Dnia 6 kwietnia rozpoczęła się kampania telewizyjna, zachęcająca młodych ludzi w Unii Europejskiej do wyrażenia swoich uczuć, podzielenia się poglądami i obawami, a także do tego, by powiedzieli, co sądzą o UE. Trzy spoty telewizyjne nadawane na kanałach MTV w całej Europie przedstawiają młodych ludzi wieszających głośniki w Londynie, Paryżu i Rzymie. Mają one zachęcić młodzież w całej Unii do wyrażenia samych siebie, zabrania głosu i przyłączenia się do ogólnoeuropejskiej fali dźwięku "Halo Europo, słyszysz mnie?" w dniu 30 kwietnia o godz.15.30.
W ramach kampanii młodzi ludzie będą mieli możliwość przedstawienia swoich pragnień, potrzeb i pomysłów na stronie internetowej www.caneuhearme.eu/eu Ci, którzy nie będą mogli fizycznie przyłączyć się do jednego z trzech okrzyków, mogą brać w nim udział online, wyrażając swój krzyk wirtualnie poprzez zamieszczanie komentarzy lub filmów. Ponadto kampania wezwie młodych ludzi do uczestniczenia w dźwiękowej fali niezależnie od tego, gdzie się właśnie znajdują.
źródło: Komisja Europejska