Strona główna
»
Newsy
»
Inauguracja Akademii Filmowej
Inauguracja Akademii Filmowej
|
2004-09-24 |
Inauguracja Akademii Filmowej
22 wrześniaw kinie IMAX w Warszawie odbyła się inauguracja Akademii Filmowej połączona z projekcją filmu "Podwodny Las". W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele instytucji oświatowych, władze miasta i nauczyciele.
Po powitaniu przez organizatorów filmoznawca, Urszula Waszkiewicz ze Szkoły Wyższej Filmowej, wygłosiła wykład, w którym uzasadniała potrzebę nauczenia dzieci i młodzieży oglądania filmów, interpretowania i oceniania oglądanych obrazów, odniesienia widowiska filmowego do rzeczywistości. Zwróciła uwagę na przekazanie podstawowej wiedzy, pojęć z zakresu filmoznawstwa, aby umożliwić uczniom wstępną selekcję filmów czy programów telewizyjnych, unikanie oglądania utworów o marnej jakości artystycznej i intelektualnej.
Jest to bardzo istotne w chwili, gdy zalewani jesteśmy propozycjami filmowymi wątpliwej jakości zarówno w kinach, jak i w telewizji. Zajęcia w Akademii Filmowej to cykl siedmiu spotkań tematycznie dostosowanych do wieku odbiorcy - czterech projekcji w nowoczesnym kinie tradycyjnym i trzech w kinie IMAX. Zaplanowane są spotkania dla uczniów szkół podstawowych ("Magia i film", "Tajemnice filmu", "Uczymy się oglądać filmy"), gimnazjów ("Film - nie tylko rozrywka", "Świat widziany przez kamerę") i dla szkół ponadgimnazjalnych ("Granice fikcji i rzeczywistości", "W labiryncie dylematów i kontrowersji"). Każde spotkanie zaczyna się od wykładu wprowadzającego, filmoznawczego, poruszającego zagadnienia, dla których film będzie uzupełnieniem wiedzy zdobytej podczas prelekcji. Po filmie przewidziany jest czas na dyskusję.
Podczas inauguracji doradcy metodyczni przyrody, biologii i geografii pokazali, jak można wykorzystać film wykonany w technologii 3D jako nowoczesny środek dydaktyczny. Na przykładzie filmu "Podwodny Las" pokazano zgodność lekcji proponowanych do przeprowadzenia po obejrzeniu tego filmu z podstawami programowymi (cele edukacyjne, zadania realizowane przez szkoły, przekazywane treści nauczania, osiągnięcia i umiejętności zdobywane podczas tych zajęć). Prezentacje dotyczyły kilku przedmiotów: nauczania zintegrowanego, przyrody, biologii, geografii, ścieżek edukacyjnych, plastyki, a nawet muzyki. Zwrócono uwagę na emocje odbiorcy, różnorodność problemów, jakie mogą być poruszone na lekcji podsumowującej film edukacyjny i wybór środków dydaktycznych, jakie mogą zostać podczas takiej lekcji wykorzystane. Warto przed taką wycieczką do kina uprzedzić uczniów, na jakie zagadnienia powinni zwrócić szczególną uwagę, aby pomóc im w odbiorze tego ciekawego filmu.
Propozycje te dotyczą miast, w których znajdują się kina sieci IMAX (Warszawa, Kraków, Katowice, Ruda Śląska), są skierowane do grup zorganizowanych i wymagają wcześniejszego zgłoszenia. W celu uzyskania szczegółowych informacji należy kontaktować się z wybranym kinem.
Więcej na stronie: http://www.kinoimax.pl/edukacja.php?in=9
Gracjana Więckowska