Strona główna
»
Newsy
»
Jak skutecznie wykorzystać eTwinning
Jak skutecznie wykorzystać eTwinning
|
2008-03-31 |
Jak skutecznie wykorzystać eTwinning
Blisko
70 nauczycieli z całej Polski uczestniczyło w konferencji zorganizowanej 29
marca w Warszawie, pod hasłem „Uczenie się przez całe życie”. Organizatorem
spotkania była Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji, a jego celem było
przybliżenie zaproszonym nauczycielom możliwości edukacyjnych programu
eTwinning. Tym razem byli to głównie nauczyciele przyrody, biologii i
geografii, którzy chcieli bliżej poznać możliwości eTwinningu.
Program
ten został wprowadzony do systemu edukacji europejskiej w roku 2004. Jest
skierowany zarówno nauczycieli jak i do uczniów szukających partnerów do
realizacji wspólnych projektów. Służy do dzielenia się doświadczeniami
zawodowymi, rozwijania wspólnych pasji i zainteresowań oraz sprzyjaniu we
wzajemnym zrozumieniu pomiędzy młodymi ludźmi pochodzącymi z rożnych krajów
zjednoczonej Europy.
Warszawska
konferencja była też okazją do prezentacji konkretnych przykładów
wykorzystywania eTwinningu przez polskie szkoły. Zrealizowane przez nie projekty
przyrodnicze przedstawiła Katarzyna Sopolińska ze Szkoły Podstawowej nr 11 w
Inowrocławiu i Elżbieta Karaś z Publicznego Gimnazjum w Wieliczce.
Uczestnicy
konferencji zapoznali się też z nowym projektem naukowo-edukacyjnym pt:
Encyklopedia Klimatyczna. Interesowało ich przede wszystkim wykorzystanie jej
internetowych zasobów w procesie edukacji ekologicznej.
Hanna
Smolińska, nauczycielka z Zespołu Szkół Rolniczych, Centrum Kształcenia
praktycznego w Kaczkach Średnich koło Turku woj. wielkopolskie, fizyk,
wychowawczyni technikum budownictwa:
-
Projekt eTwining to kapitalna możliwość nawiązania współpracy i poznania
podejścia do pewnych problemów szkół. Ja chciałabym zrealizować podobny
projekt, ale dotyczący budownictwa
energooszczędnego i dającego spojrzenie na energooszczędność ze strony uczniów
z pobliskich wsi, którzy nabywają jedynie tradycyjną wiedzę murarską.
Ewa Kowalik, nauczycielka biologii i technologii informacyjnej, zespół szkół
Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach:
-
Nie uczestniczyłam jeszcze w projekcie eTwinning choć mam już gotowy projekt i
będę szukać partnerów do jego realizacji. Przyjechałam na konferencję między
innymi po to, by się dowiedzieć, jak platforma eTwinning funkcjonuje, spytać
się o doświadczenia innych osób. Pracuję z młodzieżą i wykorzystuję na co
dzień technologie informatyczne, dlatego
jestem zainteresowana pracą w tym programie, bo daje on większe możliwości
pojedynczym uczniom.