|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Jak zorganizować Dzień Wiosny w szkole?
Jak zorganizować Dzień Wiosny w szkole?
|
2004-01-08 |
Jak zorganizować Dzień Wiosny w szkole?
Zapraszamy wszystkie szkoły do
wzięcia udziału w międzynarodowym projekcie Spring Day 2004. Oprócz prestiżowych certyfikatów, zyskać można partnerskie szkoły z całej Europy do wspólnych projektów!
Przypominamy, że warunkiem uczestnictwa i otrzymania certyfikatu z Brukseli jest rejestracja na internetowych stronach http://futurum2004.eun.org oraz przesłanie sprawozdania z realizacji projektu w Waszej szkole.
Więcej o Spring Day dowiesz się TUTAJ!
Poniżej przedstawiamy garść pomysłów - jak Wy i Wasza szkoła możecie włączyć się do Dnia Wiosny w Europie.
Local Treasures - Lokalne skarby
Poznanie w celu zachowania (przetrwania) lokalnych zwyczajów, tradycji i festiwali oraz w celu poszanowania kultury własnej, a także innych ludzi.
Grupa wiekowa: 12-19 lat
Wielotematyczny: język, nauki społeczne, historia, geografia, sztuka, muzyka.
Jak wziąć udział: Szkoły określają unikatowe oblicze lokalnej społeczności, takie jak jedzenie, taniec, festiwale, rzemiosło, ceremonie, muzykę, architekturę, zwyczaje i tradycje.
Discover Europe - Odkryj Europę
Przygotuj list lub mini-przewodnik turystyczny, aby przekonać ludzi, że warto odwiedzić twój kraj.
Grupa wiekowa: 12-19 lat
Wielotematyczny:język, historia, geografia, nauki obywatelskie.
Wynik: list lub mini-przewodnik.
Jak wziąć udział: Szkoły zbierają i przygotowują informację na temat swojej społeczności w celu publikacji na witrynie. Rezultatem pracy może być:
1. list adresowany do innych uczestników Spring Day, zapraszający ich do odwiedzenia twojego miasta/wioski, lub
2. mini-przewodnik turystyczny, w nie więcej niż 300 słowach.
Podaj powód, dla którego odwiedzający powinni poznać historię i geografię twojego regionu. Będziesz musiał wyjaśnić, jak historia i geografia wpływa na codzienne życie.
Water Tales - Opowiadania o wodzie
Woda stanowi inspiracje wielu legend i opowieści. W ten sposób łaczy ze sobą ludzi - często ponad granicami.
Grupa wiekowa: 10-19 lat
Wielotematyczny: język, literatura, sztuka.
Wynik: tekst i praca artystyczna.
Jak wziąć udział: Uczniowie szukają opowiadań lub legend w swojej lokalnej kulturze. Ich temat powinien dotyczyć wody: rzeki, jeziora lub morza. Przepisują oraz ilustrują opowiadanie lub legendę.
Ta aktywność prowadzi do zwiększenia świadomości o wspólnym, europejskim dziedzictwie kulturowym.
Symbol - Symbol rozszerzonej Europy
Wnoszenie lokalnych elementów do europejskiego kontekstu przy użyciu kształtów i kolorów.
Grupa wiekowa: 10-19 lat
Wielotematyczny: sztuka, nauki społeczne.
Wynik: praca artystyczna i/lub grafika komputerowa.
Jak wziąć udział: Uczestnicy rysują symbol (logo) rozszerzonej Europy używając elementów związanych z lokalną, narodową lub europejską społecznością.
Uczestnicy mogą korzystać z dowolnych środków w celu utworzenia grafiki komputerowej lub pracy artystycznej (olej, kredkę, pastele lub collage). Gotowy obraz powinien mieć postać elektroniczną, możliwą do przesłania za pomocą formularza umieszczonego na witrynie Spring Day.
Value - Wartości
Ten projekt pozwala na zaincjowanie działań związanych z fundamentalnymi wartościami etycznymi rozszerzonej Europy.
Taka aktywność pomaga młodym ludziom przenieść idee na grunt realny (urzeczywistnić koncepcje), poprzez stosowanie tych wartości w swoich społecznościach, ewentualnie w całej Europie.
Przeczytaj o wartościach, przedstaw swój punkt widzenia na forum dyskusyjnym i weź udział w tym projekcie!
Inne tematy, które proponujemy:
Pokój. Europa - świat - bezpieczeństwo
Demokracja. Udział - instytucje
Wolność. Słowa i religii. Swoboda przemieszczania się.
Tolerancja. Rasy - choroby - imigracja
Solidarność. Biedny/bogaty - Europa - świat
Równość. Płeć - edukacja - kariera zawodowa (praca)
Zachęcamy również do wzięcia udziału w projekcie
Together in Europe - Razem w Europie.
Jest interaktywny projekt, mający na celu połączenie szkół w pary - jedna pochodząca z UE i druga z kraju wstępujacego do UE - które będą pracowały razem nad wspólnym tematem. Szkoły mogą współpracować w większej liczbie, a także jedna szkoła w różnych 'parach' nad różnymi tematami.
Szkoła przygotowuje materiały zgodnie z tematem określonym przez partnera. Uczniowie przy pomocy nauczyciela dyskutują treść przekazanej im informacji, dokonują selekcji materiału, a następnie publikują wyniki pracy na witrynie internetowej.
Kolejność działań:
- znajdź partnera
- wybierz wspólny język
- wybierz temat lub zaproponuj własny
- zbierz informacje do wysłania partnerowi zgodnie z jego prośbą
- wymieńcie się informacjami i zdjęciami
- dokonaj selekcji, sprawdź i przygotuj materiał końcowy
- opublikuj na stronie internetowej.
Szkoły, które chcą wziąć udział w Spring Day i otrzymać certyfikat z Brukseli, muszą przedstawić na stronie internetowej http://futurum.eun.org sprawozdanie z przeprowadzonego przez siebie projektu.
Pomysły zebrała Halina Bednarz
|
|