PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » Komisja Kultury i Edukacji - dyskusja w Brukseli


Komisja Kultury i Edukacji - dyskusja w Brukseli

2006-03-07


Komisja Kultury i Edukacji - dyskusja w Brukseli

23 lutego 2006 roku w Parlamencie Europejskim w Brukseli odbyło się posiedzenie Komisji Kultury i Edukacji (CULT). Jednym z punktów programu obrad była wymiana poglądów z Komisarz ds. stosunków z instytucjami i komunikacji Margot Wallström. Podczas dyskusji posłowie wielokrotnie zwracali uwagę na negatywne konsekwencje redukcji budżetu na kulturę i edukację 2007-2013.

Podczas posiedzenia eurodeputowani CULT zajmowali się m.in. inicjatywami i programami: Obywatele dla Europy, Europejski Rok Dialogu Międzykulturowego, Promowanie wielojęzyczności.

Obywatele dla Europy

Ogólnym celem programu Obywatele dla Europy jest aktywne zaangażowanie obywateli w życie publiczne oraz proces integracji europejskiej i rozwijanie ich poczucia przynależności do Europy. Inicjatywa ma przyczyniać się do poprawy wzajemnego zrozumienia między Europejczykami oraz rozwoju dialogu międzykulturowego. Posłowie CULT zgłosili już poprawki do programu, na kolejnym posiedzeniu CULT odbędzie się głosowanie nad poprawkami i raportem posła-sprawozdawcy. Dwa aspekty programu wywołały burzliwą dyskusję - temat pomników pamięci historycznej (działanie to zostało przeniesione z programu Kultura do programu Obywatele dla Europy) oraz propozycja rozszerzenia grupy beneficjentów programu o obywateli UE mieszkający poza granicami Unii.

Europejska Karta Mobilności Zawodowej

Europejska Karta Mobilności Zawodowej to dokument, który nie ma charakteru wiążącego aktu prawnego; Karta ma być wskazówką dla państw członkowskich. Przedstawia ona wytyczne mające zastosowanie w obszarze mobilności osób młodych lub dorosłych podjętej w celach formalnej i nieformalnej nauki oraz rozwoju osobistego i zawodowego. Ma ona stanowić podstawowy dokument referencyjny. Chociaż w pierwszej kolejności Karta skupia się na mobilności w celach edukacyjnych, można przypuszczać, że wytyczne dotyczące jakości będą przydatne również dla innych rodzajów mobilności, np. mobilność w celu podjęcia pracy.

Europejski Rok Dialogu Międzykulturowego

Planowane jest ogłoszenie roku 2008 Europejskim Rokiem Dialogu Międzykulturowego. Eurodeputowani CULT zgodzili się, że mimo ograniczonych możliwości finansowych, inicjatywa ta jest niezmiernie ważna, przy czym szczególnie istotne wydaje się przeprowadzenie kampanii informacyjnej skierowanej do młodzieży. W ramach programu organizowane będą konkursy grantowe na projekty (w tym organizację wydarzeń oraz badania opinii). Przewidywany budżet Europejskiego Roku Dialogu Międzykulturowego wynosi 10 mln EUR.

Kluczowe kompetencje w uczeniu się przez całe życie

Dokument ma charakter zalecenia dla państw członkowskich, nie rodzi żadnych konsekwencji finansowych dla UE. Kompetencje są tu zdefiniowane jako połączenie wiedzy, umiejętności i postaw. Kluczowe kompetencje to te, których wszystkie osoby potrzebują do samorealizacji i rozwoju osobistego, przyjmowania aktywnej postawy obywatelskiej, osiągania integracji społecznej i zatrudnienia. Na końcu wstępnej edukacji i szkolenia młodzi ludzie powinni posiadać kluczowe kompetencje w stopniu przygotowującym ich do dorosłego życia; kompetencje te powinny być dalej rozwijane, utrzymywane i aktualizowane w toku uczenia się przez całe życie.

W dokumencie wyszczególniono 8 kluczowych kompetencji edukacyjnych:

1. Porozumiewanie się w języku ojczystym
2. Porozumiewanie się w językach obcych
3. Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne
4. Kompetencje informatyczne
5. Zdolność uczenia się
6. Kompetencje interpersonalne, międzykulturowe i społeczne oraz kompetencje obywatelskie
7. Przedsiębiorczość oraz
8. Ekspresja kulturalna.

Europejski wskaźnik kompetencji językowych

W chwili obecnej Unia Europejska nie posiada wystarczających danych, aby właściwie ocenić umiejętności językowe swoich obywateli. Dlatego - zdaniem KE i PE - należy wprowadzić wiarygodne systemy sprawdzające postępy w osiąganiu celu ustanowionego przez Radę Europejską w Barcelonie, którym jest przeobrażenie europejskich systemów edukacji i kształcenia do roku 2010 we wzorzec jakości dla całego świata. Europejski wskaźnik kompetencji językowych ma być instrumentem pozyskiwania wiarygodnych danych na temat znajomości języków przez obywateli europejskich, w szczególności ludzi młodych, pozwalający na dokonywanie porównań miedzy politykami państw członkowskich w tym zakresie i ułatwiający konsultacje najlepszych praktyk, nadając tym samym nowe impulsy nauczaniu języków.

Wymiana poglądów z Komisarz Wallström

Komisarz Wallström przedstawiła przed eurodeputowanymi z Komisji Kultury i Edukacji założenia Planu D, podkreślając, że wciąż zwiększa się przepaść komunikacyjna pomiędzy obywatelami a instytucjami UE. "Plan D jest naszą odpowiedzią na dwa nie w referendach konstytucyjnych" - mówiła Margot Wallström .

Posłowie zwracali uwagę Komisarz Wallström na fakt, że Plan D jest przedsięwzięciem zakładającym zupełnie nową strategię komunikacyjną i w konsekwencji - niepewnym. W obliczu ogromnych cięć budżetowych w obszarze kultury i edukacji posłowie krytykowali pomysł przeznaczenia środków na zupełnie nowy program, przy jednoczesnym ograniczeniu programów takich, jak Erasmus, które w bezpośredni sposób trafiają do obywateli i - zdaniem posłów CULT - są najlepszym sposobem na pokazanie obywatelom korzyści płynących z integracji.

Komisarz Wallström przekonywała z kolei, że Komisja Europejska i Parlament Europejski stoją po tej samej stronie w sprawie budżetu. Obie instytucje są zgodne, że środki na programy edukacyjne i obywatelskie nie powinny zostać zredukowane. Komisarz Wallström podkreślała, UE musi zapewnić wzrost wydatków na programy edukacyjne i kulturalne - nie może być bowiem konkurencji o pieniądze pomiędzy programami edukacyjnymi i kulturalnymi, a obywatelskimi i informacyjnymi.

Plan D

Plan D to plan na rzecz demokracji, dialogu i debaty. Tworzy mechanizmy do prowadzenia debaty na temat przyszłości Europy w 25 krajach UE. Plan ogłoszono po negatywnych wynikach referendów konstytucyjnych we Francji i Holandii. Ma na celu osiągnięcie nowego konsensusu politycznego, dzięki któremu Europa będzie mogła zmierzyć się ze stojącymi przed nią wyzwaniami.

Zapraszamy do zapoznania się z dokumentami Parlamentu Europejskiego. W nowym dziale Komisja Kultury i Edukacji znajdują się materiały do pobrania. Kliknij TUTAJ.

Więcej informacji:

Strona internetowa Komisji Kultury i Edukacji CULT.

Strona internetowa Parlamentu Europejskiego: http://www.europarl.eu.int

 

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl