Strona główna
»
Newsy
»
Kredki od żołnierzy
Kredki od żołnierzy
|
2006-10-16 |
Kredki od żołnierzy
Do szkół ruszyli z pogadankami żołnierze, w miastach pojawiły się billboardy, a MON ogłosiło konkursy na temat wojska – po raz pierwszy nasza armia prowadzi zakrojoną na szeroką skalę kampanię marketingową.
Pół tysiąca billboardów zawisło w kilkunastu największych miastach Polski. Widać na nich m.in. marszałka Piłsudskiego, który dekoruje Władka Jeziorowskiego, chłopca z korpusu kadetów ze Lwowa, uczestnika wojny polsko-bolszewickiej z 1920 roku. Jest też order Virtuti Militari i żołnierze ustawieni w szeregu.
Akcja prowadzona jest pod hasłem „Tradycja zobowiązuje”. To pierwsza tak szeroka kampania marketingowa w polskiej armii. Urzędnicy MON korzystali z wzorców innych armii NATO, m.in. szwedzkiej, amerykańskiej i hiszpańskiej.
Kampania to nie tylko plakaty – dowództwo nakazało jednostkom organizowanie dni otwartych dla szkół i włączanie się we wszystkie lokalne uroczystości. „Udowadniamy, że nie mamy nic do ukrycia. Chcemy, żeby dzieci przyszły do jednostek. Zobaczyły, jak wygląda wojsko, dotknęły wozu pancernego, porozmawiały z żołnierzami” – mówi Krzysztof Sikora, dyrektor Departamentu Wychowania i Promocji Obronności w MON.
Wojsko zachęca też młodzież do uczestnictwa w kilku konkursach literackich, plastycznych i historycznych. Laureaci najprawdopodobniej dostaną zaproszenie na uroczysty przylot w listopadzie pierwszego polskiego samolotu F-16.
Dla dzieci przygotowano też reklamowe gadżety – kredki, zakładki do książek, smycze na telefony komórkowe z logo MON i adresem strony internetowej.
Rzeczpospolita http://www.rzeczpospolita.pl „Armia daje dzieciom kredki i wiesza plakaty z Marszałkiem” 13.10.2006