Strona główna
»
Newsy
»
Lekcja unikania ruchu
Lekcja unikania ruchu
|
2007-09-28 |
Lekcja unikania ruchu
Zamiast grać w kosza, siatkówkę lub robić pompki - siedzą pod ścianą. Coraz więcej uczniów chce się wymigać od lekcji wf., również ci, którym nic nie dolega. I przynoszą długoterminowe zwolnienia lekarskie.
Najwięcej kwitków od lekarzy trafia do szkół na początku roku szkolnego. - Uczniowie ze zwolnieniami to prawdziwa plaga. Najgorsze są licealistki - przynoszą usprawiedliwienia od razu na cały semestr. Nie wierzę, że mają jakieś dolegliwości, po prostu z lenistwa chcą się zwolnić z lekcji - skarży się wuefista z Białegostoku. To, że drastycznie zwiększa się liczba osób, które wymigują się od wf., potwierdzają dyrektorzy szkół. - Niepokojące jest, że nie są to pojedyncze przypadki, ale tłumy dzieciaków. Nie chcą biegać za piłką, skakać przez płotki, robić przewrotów. Za to godzinami biernie siedzą przed komputerem - mówi Teresa Szulc, dyrektorka Publicznego Gimnazjum nr 2 w Białymstoku. Zdaniem lekarza rodzinnego Joanny Zabielskiej-Cieciuch za lekceważący stosunek uczniów do wf. winę ponoszą sami nauczyciele. - Młodzi pacjenci wielokrotnie skarżą mi się, że wuefista zamiast namawiać ich do gimnastyki, skutecznie odstrasza. Zapomina, że nie trenuje sportowców, tylko grupę dzieciaków - opowiada lekarka. Zgodnie z wytycznymi oceniania stopień z wf. nie może opierać się tylko na wynikach. Ma być oceniony również wysiłek i zaangażowanie ucznia. Czy tak się dzieje? Tego pracownicy kuratorium oświaty nie wiedzą. - Jeżeli szkoły dostrzegły, że liczba dzieci i młodzieży, które unikają wf., wzrosła, to winić za to należy również rodziców zezwalających na to, żeby ich pociechy przynosiły zwolnienia - komentuje Małgorzata Palanis, rzeczniczka kuratorium w Białymstoku. - Ale na pewno nie bez winy są również szkoły i nauczyciele. Nie każdy pedagog ma cierpliwość, by zajmować się dziećmi, zwłaszcza tymi, dla których ćwiczenia to pięta achillesowa.
"Metro", http://serwisy.gazeta.pl/metro, tuli, "Lekcja unikania ruchu", 27.09.2007