PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » MEN: Warto przekazać szkołę, zamiast ją zlikwidować


MEN: Warto przekazać szkołę, zamiast ją zlikwidować

2009-01-08


MEN: Warto przekazać szkołę, zamiast ją zlikwidować

68 proc. respondentów w odpowiedzi na pytanie „Jakie rozwiązanie przyjąć w sytuacji, gdy samorząd nie radzi sobie z utrzymaniem szkoły?” uznało, że prowadzenie szkoły powinno się przekazywać innym organom, np. lokalnemu stowarzyszeniu rodziców - tak wynika z grudniowego badania CBOS. - Zaproponowane przez nas zmiany w ustawie o systemie oświaty idą właśnie w tym kierunku – mówiła w czasie konferencji prasowej Katarzyna Hall, Minister Edukacji Narodowej.

 

Na konferencji prasowej, zorganizowanej 8 stycznia w MEN, Katarzyna Hall, Minister Edukacji Narodowej i Krzysztof Stanowski, podsekretarz stanu odnieśli się do najnowszych wyników badania opinii publicznej na temat problemu likwidacji szkół.

Ankieterzy CBOS pytali m.in. co zrobić w sytuacji, gdy szkoła jest zagrożona likwidacją. Aż 68 proc. respondentów uważa, że lepszym rozwiązaniem niż likwidacja placówki jest jej przekazanie na przykład stowarzyszeniu rodziców. - Bardzo ważne jest również, że aż 75 proc. rodziców, mających dzieci w wieku 6 lat i starsze, jest przekonanych, że warto przekazać szkołę, a nie ją likwidować – zauważył wiceminister Stanowski.

Respondenci nie mieli także wątpliwości co do zasad działania szkoły. - 92 proc. badanych uważa, że warunkiem przekazania placówki innemu podmiotowi jest to, że taka szkoła musi być bezpłatna. To bardzo istotny element proponowanych przez nas zmian ustawy o systemie oświaty. Mają one zagwarantować, że te szkoły nadal będą publiczne, czyli powszechnie dostępne i bezpłatne – podkreślał wiceminister Krzysztof Stanowski.

Jeszcze więcej, bo aż 93 proc. ankietowanych jest przekonanych, że zmiana organu prowadzącego musi być związana z zagwarantowaniem uczniom co najmniej takiego samego poziomu edukacji jak w szkole prowadzonej przez samorząd. Zdecydowana większość pytanych (85 proc.) jest również zdania, że warto użyczyć budynek szkoły, w którym w dalszym ciągu uczyłyby się dzieci.

- Projekt ustawy o systemie oświaty gwarantuje, że to samorząd jest dysponentem majątku. Balibyśmy się sytuacji, w której majątek jest przekazywany i byłoby go trudno odzyskać, gdyby pojawiły się kłopoty z prowadzeniem szkoły. Znaczna część społeczeństwa podziela te obawy – tłumaczył Krzysztof Stanowski.

Z badań przygotowanych przez CBOS wynika również, że duża część ankietowanych chciałaby gwarancji, by uczący w szkole nauczyciele pozostali w placówce nawet po jej przekazaniu innemu podmiotowi. 84 proc. respondentów jest zdania, że nauczyciele powinni mieć gwarancję kontynuacji zatrudnienia. - To bardzo istotne, aby taka zmiana nie wiązała się z utratą pracy przez nauczycieli, którzy są związani z lokalną społecznością. Wypracowane zostało rozwiązanie, które daje dużą szansę kontynuacji zatrudnienia – podkreślał wiceminister Krzysztof Stanowski.

Podczas konferencji poruszono także kwestię finansowania przez państwo przekazywanych szkół. Jak tłumaczyła minister Katarzyna Hall, zasadnicze zmiany w ustawie o systemie oświaty zakładają, że taka szkoła będzie finansowana od dnia jej przejęcia, a nie - jak obecnie - od początku kolejnego roku kalendarzowego. - Nie ma wątpliwości, że taka szkoła powinna być finansowana z budżetu państwa, powinna być finansowana na podobnych zasadach jak ta szkoła, która funkcjonowała wcześniej – mówiła minister Katarzyna Hall.

- Chodzi nam o to, aby doprowadzić do sytuacji, w której z punktu widzenia dzieci, rodziców i nauczycieli nic się nie zmieni. Po przekształceniu szkoły w tej samej klasie spotykają się ci sami nauczyciele z tymi samymi dziećmi, a na wywiadówkę przychodzą ci sami rodzice – podkreślali wspólnie ministrowie.

Sondaż CBOS został przeprowadzony między 4 a 10 grudnia 2008 r. na reprezentatywnej próbie 1011 dorosłych Polaków w ramach badania „Aktualne problemy i wydarzenia” (...)

 

Aby przeczytać cały artykuł, kliknij tu

Źródło: www.men.gov.pl

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl