|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Minister polityki społecznej: oznakujmy gry komputerowe
Minister polityki społecznej: oznakujmy gry komputerowe
|
2006-01-12 |
Minister polityki społecznej: oznakujmy gry komputerowe
Już ośmioletnie dzieci grają w gry, po które nie powinny nawet sięgnąć. Po to, by rodzice wiedzieli, czym zajmują się ich pociechy, minister polityki społecznej chce odpowiednio oznakować gry komputerowe.
Jasne ma być, od jakiego wieku są dozwolone i co zawierają. - Nie jakieś enigmatyczne opisy, ale czytelne, konkretne symbole - mówi wiceminister polityki społecznej Joanna Kluzik-Rostkowska.
Twierdzi, że nie ma zamiaru wzorować się na pomysłach niemieckiego rządu i wprowadzać zakazów grania w brutalne gry komputerowe czy zabraniać ich sprzedaży. - Obawiam się, że mogłoby to tylko wzmóc zainteresowanie nimi, zgodnie z zasadą, że zakazany owoc najlepiej smakuje. Na rynku pewnie zaraz pojawiłyby się pirackie zakazane gry - tłumaczy.
Na razie w Polsce nie ma wymogu dokładnego znakowania gier. Ale dystrybutorzy z reguły na okładkach uwzględniają popularną w Europie klasyfikację PEGI. System oznaczeń nie jest skomplikowany - podstawowym kryterium jest minimalny wiek dziecka, np. "12+" na okładce oznacza, że dziecko powinno skończyć 12 lat, by po tę grę sięgnąć (są jeszcze: 3+, 7+, 16+ i 18+).
PEGI stosuje też inne oznaczenia - np. komiksowy dymek z wykrzyknikiem oznacza niewybredne słownictwo, pięść - przemoc, pająk - sceny mogące wystraszyć małe dzieci. Jest też odpowiedni symbol ostrzegający o tym, że pojawiają się narkotyki, a nawet sceny w jakikolwiek sposób związane z dyskryminacją. Taka klasyfikacja gry powstaje na podstawie ankiet ludzi z branży gier komputerowych.
Gazeta Wyborcza http://serwisy.gazeta.pl „Minister polityki społecznej: Oznakujmy gry komputerowe” Monika Adamowska, Tomasz Grynkiewicz 27.12.2005
|
|