|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
NIK o językach obcych – nie jest dobrze
NIK o językach obcych – nie jest dobrze
|
2005-12-23 |
NIK o językach obcych – nie jest dobrze
Najwyższa Izba Kontroli przedstawiła raport dotyczący nauczania języków obcych w szkołach publicznych. Skontrolowano 67 szkół, a wyniki opublikowane w raporcie niestety nie są pozytywne.
Najczęstszym problemem okazały się zbyt liczne grupy na zajęciach. Wiadomo, że im mniej uczniów w grupie, tym efektywniejsza nauka. Nadmierna ich ilość nie pozwala nauczycielowi na indywidualne podejście do każdego.
"Organizacja nauczania języków obcych w szkołach publicznych daleko odbiega od wzorców określonych w aktach normatywnych. Problemem jest przede wszystkim nadmierna liczebność uczniów w klasach, które uczą się języka. Ponadto bywa, że nauczyciele nie mają wystarczających kwalifikacji oraz że szkoły nie dysponują potrzebnymi pomocami naukowymi" - powiedział dyrektor Departamentu Nauki, Oświaty i Dziedzictwa Narodowego NIK Grzegorz Buczyński.
Jak wyjaśnił Buczyński, norma 12-24 uczniów na lekcji, wynikająca z rozporządzenia ministra edukacji, nie była przestrzegana w 36 ze skontrolowanych szkół. Dyrektor podkreślił, że za ten stan odpowiadają najczęściej dyrektorzy placówek i władze samorządowe oraz kuratorzy oświaty, którzy wyrazili zgodę na takie prowadzenie zajęć.
W 33 spośród skontrolowanych szkół nie było wystarczającej liczby w pełni wykwalifikowanych nauczycieli. Łącznie pracowało w nich 433 nauczycieli, z których 49 nie znało danego języka w wystarczającym stopniu, zaś 45 nie miało przygotowania pedagogicznego.
Źródło: http://www.dziennik.pap.com.pl
|
|