|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Nauczyciele awansują, a uczniowie nie
Nauczyciele awansują, a uczniowie nie
|
2006-03-09 |
Nauczyciele awansują, a uczniowie nie
Niektórzy nauczyciele dyplomowani, mimo że awansowali na szczyty kariery, mają gorsze wyniki pracy z uczniami. Takie są wnioski badań Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej w Poznaniu
Szczeble zawodowe nauczycieli (stażysta, nauczyciel kontraktowy, mianowany, dyplomowany) wprowadziła w Polsce pod koniec lat 90. reforma oświaty. Tak samo jak zewnętrzne egzaminy kończące naukę w podstawówkach, gimnazjach i liceach (tzw. nowa matura). Nad ich organizacją i przebiegiem czuwają OKE.
Komisja z Poznania postanowiła zbadać, czy coraz wyższe kwalifikacje zawodowe nauczycieli wpływają na polepszenie wyników ich uczniów na zewnętrznych testach. Pod lupę wzięto szkoły z Wielkopolski, Lubuskiego i Zachodniopomorskiego. W 2003 r. OKE przyjrzała się pracy 2830 nauczycieli, w 2005 r. - 1700.
- Zebrane dane pokazują, że awans zawodowy nauczycieli nie przekłada się na lepsze wyniki ich uczniów i szkół na egzaminie gimnazjalnym - twierdzi Adela Łabuzińska, która w OKE odpowiada za te badania. - Podobnie jest ze sprawdzianem na koniec podstawówki - dodaje. Jej zdaniem zebrane wyniki nie są czymś specyficznym dla północno-zachodniej Polski.
Jak to możliwe, że nauczyciele, którzy mają wyższe od innych kwalifikacje, wcale nie uczą lepiej? Prof. Anna Brzezińska z Instytutu Psychologii UAM mówi: - Awans zawodowy nauczycieli nie pociąga za sobą lepszych wyników ich uczniów, bo pociągać nie może. Zasady awansu są po prostu wypaczone. W pędzie po kolejną nominację, za którą stoją większe pieniądze, doszło do tego, że nauczyciele gromadzą papiery, zamiast pracować tak, by mieć sukcesy w nauczaniu i wychowywaniu.
Gazeta Wyborcza http://serwisy.gazeta.pl/df/0,34468.html „Nauczyciele awansują, a uczniowie nie” Aleksandra Przybylska28-02-2006
|
|