|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Nowości European Schoolnet - 8 maj 2003
Nowości European Schoolnet - 8 maj 2003
|
2003-05-08 |
Nowości European Schoolnet - 8 maj 2003
Projekty, inicjatywy, wydarzenia w europejskich szkołach. Przedstawiamy nowości the European Schoolnet.
Biuletyn Schoolnetu zaczynamy od gratulacji dla dwóch nauczycielek, które współpracując z the European Schoolnet.
Barbara Dieu (Sao Paulo-Brazylia) została nagrodzona tytułem Global SchoolNet 2003 Online Shared Learning Champion - kliknij TUTAJ!
Susanne Pratscher, (Wiedeń-Austria), która bierze udzial w projekcie myEUROPE i odgrywała wiodącą rolę dla sukcesu Spring Day w Austrii została nominowana do tytułu Nauczyciela Roku szkół w Wiedniu - kliknij TUTAJ!
Gratulujemy!
Ilu nas jest? Strona z symulacjami statystycznymi. Z pewnością zaciekawi Twoich uczniów. Różne sekcje tematyczne pozwolą ci zilustrować ćwiczenia z różnych przedmiotów: www.osearth.com/resources/worldometers
Global Challenge Junior 2004 The Global Junior Challenge 2004 rozpoczęte! W tym roku organizatorzy przewidzieli nową kategorię Równouprawnienie kobiet. Projekty w tej kategorii powinny mieć na celu realizację równości szans kobiet i mężczyzn w każdej sferze życia zawodowego. Inne tematy Światowych Wyzwań Młodych 2004 – luka informacyjna (podziały społeczne wynikające z braku umiejętności posługiwania się nowoczesnymi technologiami przez pewne grupy społeczne) oraz innowacyjne wykorzystanie technologii informacyjnych w szkoleniu młodzieży. www.gjc.it/2004/
Francuski - wspólnota obcojęzyczna F L E N E T.RedIRIS to wspólnota nauczycieli, uczniów, badaczy, których łączy zainteresowanie nauczaniem języka francuskiego jako języka obcego w sposób innowacyjny. Wymieniają pomysły i materiały, dyskutują o możliwych rozwiązaniach. Przedstawiamy kilka projektów tej grupy – w języku francuskim, oczywiście:
Cours de formation à distance WEBPRATIQUE - FLE http://cvu.rediris.es/pub/bscw.cgi/0/304845
Revue TOURDETOILE http://flenet.rediris.es/tourdetoile/
Phonétique française FLE http://flenet.rediris.es/phonetique.html
Base de données AUDIO http://flenet.rediris.es/baseaudio.html
Activités pédagogiques - FLE http://flenet.rediris.es/actipedago.html
Flenet - Université de León www3.unileon.es/dp/dfm/flenet/
Naucz się hiszpańskiego – dzięki piosence z Dominikany Mały moduł lekcyjny – odkryj piękną piosenkę, dowiedz się więcej o Republice Dominikany, a jednocześnie ucz się hiszpańskiego. www.colby.edu/~bknelson/exercises/ojala/index.html
Głosy młodzieży, UNICEF Celem programu "Co mówią młodzi ludzie" jest przedstawienie poglądów młodych ludzi – związanych m.in. z globalizacją i priorytetami ONZ. www.unicef.org/voy/
Międzynarodowy Elektroniczny Tornister Projekt powstał na początku roku szkolnego, a obecnie już 54 klasy współpracują ze sobą wykorzystując Internet. Uczestnicy projektu pochodzą z różnych krajów Europy, z USA, Meksyku i Japonii. Grupa już planuje projekty na następny rok szkolny. Kontakt: bernard.garcin@laposte.net Strona WWW: www.ac-grenoble.fr/wkto/p/sitemap.htm
Europejskie obywatelstwo – weź udział w dyskusji Inicjatywa ma na celu zainteresowanie młodych ludzi tematyką związaną z UE i rozszerzeniem UE. Konkurs już się zakończył, ale wciąż można wziąć udział w dyskusji na forum oraz skorzystać ze zgromadzonych na stronie materiałów edukacyjnych. www.citizen.org.uk/speakout
6 stron dla nauczycieli historii: I wojna światowa i Traktat Pokojowy (strona w jęz. hiszpańskim)
Historia Integracji Europejskiej i Europejskiego obywatelstwa (w jęz. angielskim, hiszpańskim, portugalskim)
Stosunki międzynarodowe 1919-1939 (w jęz. hiszpańskim)
Równouprawnienia kobiet. Feminizm (w jęz. hiszpańskim)
Wojna Domowa w Hiszpanii
Ojcowie Zjednoczonej Europy
Wszyscy możemy być bohaterami... Strony organizacji humanitarnej Christian Aid dla nauczycieli. M.in. historia Ram Chamreun, który w Kambodży rozbraja miny lądowe – i dla lokalnej społeczności jest bohaterem. www.christian-aid.org.uk/learn/schools/index.htm
Plany lekcji, USA Ta strona WWW jest kompilacją linków dla nauczycieli, którzy poszukują planów i scenariuszy lekcji. http://teachers.teach-nology.com/index.html
Dziecięca Akademia Szachowa To niezwykła strona WWW o szachach – dla rodziców, nauczycieli i uczniów. www.chesskids.com/index.shtml
Jak uczyć angielskiego dzieci niesłyszące? Anne Marie Shaeffer pracuje w Ministerstwie Edukacji Danii. Szuka ona pedagogów, którzy mają doświadczenie w nauczaniu dzieci niesłyszących języka angielskiego E-mail: Anne-Marie.Schaeffer@uvm.dk
Wymiana, Szkoła Zawodowa, Belgia Uczniowie sa w wieku 16-20 lat, specjalizują się w fizyce I elektromechanice. Język korespondencji – angielski i/lub duński. Kontakt: Laurence Bolle bolle@swing.be
Wymiana mailowa, Francja Loïc uczy w małej szkole we Francji. Chciałby rozpocząć międzynarodowe projekty i współpracować ze szkołami z innych krajów. Uczniowie szkoły są w wieku 11-15 lat. Loïc Touchard e-mail: loic.touchard@freesbee.fr
Forum historyczne Mała grupa nauczycieli historii dyskutuje za pośrednictwem specjalnego forum o metodyce nauczania, a także innych zagadnieniach związanych z nauczaniem historii we współczesnej Europie: www.schoolhistory.co.uk/forum/
Wyborażenia a rzeczywistość Celem projektu jest wzmocnienie komunikacji międzykulturowej i tolerancji pomiędzy różnymi kulturami. Projekt skierowany jest do uczniów w wieku ok. 15 lat, ale mogą w nim uczestniczyć także starsi uczniowie. Podczas trwania projektu grupa uczniów będzie notować dwoje wyobrażenia o innych krajach – o kulturze, ludziach – wg. tematów wskazanych przez nauczyciela (np. religia, charakter narodowy, jezyk, sławni ludzie, muzyka itp.). Następnie grupy uczniów będą porównywać wyniki swoich prac za pośrednictwem e-maila oraz czatu. Ostatni etap projektu nazywa się "zwykły tydzień w moim kraju" – podczas tego tygodnia uczestnicy projektu będą np. robić zdjęcia i opisywać, jak wygląda "zwykły tydzień" w ich kraju. Rezultatami swojej pracy podzielą się z kolegami z innych krajów. www.hyl.edu.hel.fi/sivut/preconception/index.html e-mail: isto.lahtinen@hyl.edu.hel.fi
Konferencje i wydarzenia European Schoolnet: www.eun.org/events
|
|