|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
O czym pisali gimnazjaliści?
O czym pisali gimnazjaliści?
|
2002-05-15 |
O czym pisali gimnazjaliści?
Uczniowie gimnazjów zmagali się we wtorek, 14.maja, z humanistyczną częścią egzaminu gimnazjalnego. Test składał się z 3 fragmentów tekstu oraz pytań, które miały zbadać, czy uczniowie rozumieją tekst. Test zawierał również zdjęcia i fragment wiersza. Tematem przewodnim była... archeologia.
Uczniowie musieli napisać między innymi rozprawkę na temat: "Warto poznawać dorobek naszych przodków", notatkę do kroniki szkolnej zawierającą informacje o przebiegu wycieczki do muzeum sztuki starożytnej. Odpowiedzieć musieli między innymi na poniższe pytania (na podstawie zawartych w arkuszu egzaminacyjnym tekstów):
Najodpowiedniejszym synonimem wyrazu faraon jest:
A. książę,
B. namiestnik,
C. minister,
D. król.
Grób faraona znajdował się w miejscu:
A. wyklętym,
B. trudno dostępnym,
C. dobrze oznakowanym,
D. zakazanym.
Wyposażenie grobu faraona świadczyło o:
A. dobrym zabezpieczeniu,
B. lęku Egipcjan przed śmiercią,
C. ochronie pamiątek po zmarłym,
D. trosce o życie wieczne zmarłego.
Który z cytatów wyraża emocję?
A. Wsunąłem świecę i zajrzałem do środka,
B. z początku nic nie mogłem zobaczyć,
C. zamarłem oniemiały z zachwytu,
D. płomień świecy migotał.
Potęga starożytnej Grecji opierała się na:
A. rolnictwie i hodowli,
B. dyplomacji,
C. kolonizacji i handlu,
D. sztuce.
źródło: www.cke.edu.pl
|
|