Strona główna
»
Newsy
»
Polska: Uczenie pisania czterolatków przynosi więcej szkody niż pożytku
Polska: Uczenie pisania czterolatków przynosi więcej szkody niż pożytku
|
2008-09-19 |
Polska: Uczenie pisania czterolatków przynosi więcej szkody niż pożytku
Uczenie czterolatków pisania jest mniej więcej równie użyteczne co uczenie psa chodzenia na zadnich łapach, orzekli eksperci od edukacji, komentując dane pokazujące, że jedno na siedem dzieci w wieku przedszkolnym ma kłopoty w napisaniem własnego imienia.
Coroczna ocena postępów dzieci podczas ich pierwszego roku w szkole wykazała, że ponad jedna piąta ma w roku zerowym problemy ze złożeniem spójnego zdania na piśmie. Niemal jedna czwarta nie osiąga poziomu rozwoju emocjonalnego, jakiego oczekiwałoby się w ich wieku.
Ustalenia te wzbudziły obawy, że niektóre z celów rządu dotyczące pierwszych lat nauczania są nierealistyczne i mogą wręcz zakłócać rozwój dzieci.
(...)
Aby przeczytać pełny tekst artykułu z dziennika Polska, kliknij tu
Źródło: dziennik Polska