|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Problemy nauczania historii
Problemy nauczania historii
|
2002-12-05 |
Problemy nauczania historii
W dniach 19-22 października 2002 we Lwowie odbyło się VI posiedzenie Polsko-Ukraińskiej Komisji Ekspertów do spraw doskonalenia treści podręczników szkolnych historii i geografii.
Tematem posiedzenia była analiza treści podręczników historii i geografii dopuszczonych do użytku w obydwu krajach po przeprowadzeniu reformy systemu szkolnego. Dyskusja na temat ukazywania w poszczególnych podręcznikach problemów polsko-ukraińskich była prowadzona w atmosferze rzeczowej wymiany poglądów i poszukiwania wspólnego stanowiska.
W wyniku obrad został ustalony protokół, który zawiera pozytywną ocenę zmian w przedstawianiu problematyki stosunków polsko-ukraińskich w najnowszych podręcznikach szkolnych zarówno w Polsce jak w Ukrainie. Ponadto wymienione zostały problemy, które wymagają szerszego i maksymalnie zobiektywizowanego przedstawienia w podręcznikach szkolnych obydwu stron.
W dniach 24-26 listopada 2002 w Wilnie odbyło się posiedzenie Polsko-Litewskiej Dwustronnej Komisji Ekspertów do badania problemów nauczania historii.
Ze względu na daleko idące zmiany w składach polskiej i litewskiej części komisji, a także na zmiany wprowadzone w ramach reformy systemu szkolnego, wiele uwagi poświęcono na wzajemne zapoznanie z systemami oświaty i miejscem edukacji historycznej w obydwu krajach. Na przykładzie analizy treści polskich podręczników historii określono kierunki i cel dalszej działalności komisji. Godne podkreślenia jest zainteresowanie pracą komisji ze strony litewskich środków przekazu - informacje na ten temat ukazały się w polskojęzycznych programach litewskiej telewizji i radiofonii publicznej.
Najpilniejszym zadaniem komisji będzie opracowanie zestawu zagadnień, które powinny znaleźć się w podręcznikach obydwu krajów w celu umożliwienia zrozumienia całego problemu stosunków polsko-litewskich.
źródło: MENiS
|
|