PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » Procenty już nie dla uczniów podstawówek


Procenty już nie dla uczniów podstawówek

2007-11-09


Procenty już nie dla uczniów podstawówek

Absolwenci podstawówek nie muszą wiedzieć, jak oblicza się procenty. Nauczyciele protestują: - Bez takiej wiedzy dzieci będą mieć problemy i w szkole, i w życiu.

Ministerstwo Edukacji Narodowej zmieniło w tym roku podstawę programową z matematyki. Na sprawdzianie pod koniec klasy szóstej nie będzie wymagana znajomość procentów. Poznają je dopiero gimnazjaliści. Wielu nauczycielom to się nie podoba.

Krystyna Wawrzyn, matematyczka i wicedyrektorka SP nr 31 w Częstochowie, nie ma wątpliwości: - Procenty powinny być w szkole podstawowej. Jakby nie patrzeć, ta wiedza przydaje się w codziennym życiu. I wcale nie jest aż tak trudna. Dlatego my nadal będziemy mówić uczniom o procentach. Owszem, temat potraktujemy łagodniej, ale na pewno nie zniknie z lekcji.

Wanda Szymczyk, dyrektorka częstochowskiej SP nr 53, przyznaje: - Nasze dzieci miewały problemy z procentami, dlatego ćwiczyliśmy je przy każdej okazji.

Sabina Celder-Dudek, matematyczka z katowickiej "dziesiątki", uważa, że podstawówka to najodpowiedniejszy moment do wprowadzania uczniów w świat procentów: - Kiedy dzieci zaczynały naukę w gimnazjum, miały już ugruntowane podstawy i łatwiej było im opanować bardziej skomplikowane treści - tłumaczy.

Teraz w miejsce procentów pojawiła się geometria przestrzenna i zagadnienia z pogranicza fizyki, dotyczące prędkości, drogi i czasu: - To znacznie trudniejsze i mniej przydatne na co dzień - przekonuje Celder-Dudek. Podkreśla, że w dzisiejszym świecie niełatwo żyć bez znajomości procentów. Dzieci mają z nimi do czynienia na każdym kroku: przy okazji wyprzedaży czy przy sprawdzaniu zawartości składników odżywczych na opakowaniach słodyczy.

Zgadza się z tym Sabina Gonsiorczyk, matematyczka i jednocześnie dyrektorka SP nr 15 w Mysłowicach. Zadaje sobie sprawę, że jeśli nie wytłumaczy zasad obliczeń procentowych swoim uczniom, nie poradzą sobie oni na lekcjach innych przedmiotów, choćby przyrody: - Nie odczytają np. diagramów - twierdzi.

- Dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie i procenty to podstawa. Praktycznie tylko z tej matematycznej wiedzy przeciętny człowiek korzysta na co dzień - zgadza się z nauczycielami Beata Łyska, mama 11-letniego Krzysia.

Nauczycieli i rodziców popierają też metodycy. - Gimnazjum to stanowczo za późno na wprowadzanie podstaw z zakresu procentów. Są one dziś wszechobecne, dlatego dzieci muszą poznać je wcześniej - mówi Aurelia Tomaszewska, metodyczka z Katowic.

- Wykreślenie procentów miało sprawić, że uczniowie podstawówki będą mieli więcej czasu na naukę innych dziedzin matematyki. Ale moim zdaniem zbyt dużo czasu się nie zaoszczędziło, a uczniowie tylko na tym stracą - przyznaje Karol Świerszczyński, konsultant ds. matematyki z Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli WOM w Częstochowie.

Marek Legutko, dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, protestuje przeciwko zarzutom: - To, że procentów nie ma w podstawie programowej, oznacza tylko, że ich znajomość nie będzie wymagana na sprawdzianie końcowym. Nauczyciele nadal powinni o nich mówić na lekcjach, ale z mniejszym niż dotąd naciskiem - tłumaczy.

Uważa, że usunięcie procentów z podstawy programowej było słuszne, bo to zagadnienie zbyt skomplikowane dla młodszych uczniów. - Tylko 44 proc. pierwszoklasistów w gimnazjum potrafi rozwiązać proste zadanie dotyczące obliczenia podatku VAT. Widocznie nie byli w stanie dobrze przyswoić wiedzy przekazanej im w szkole podstawowej - twierdzi Legutko.   AUTORZY: Magdalena Warchala, Cezary Wachelka   Źródło: Gazeta Wyborcza Częstochowa

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl