PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » Płaskie ekrany zawitały pod strzechy


Płaskie ekrany zawitały pod strzechy

2008-01-28


Płaskie ekrany zawitały pod strzechy

Produkcja nowoczesnych odbiorników w Polsce podwoiła się. Kupiliśmy w ubiegłym roku sprzęt o wartości prawie 5 miliardów złotych.

Dzięki inwestycjom azjatyckich koncernów produkcja telewizorów skoczyła w Polsce w ubiegłym roku o ponad 100 proc. Rozwija się także rodzimy rynek. Kupujemy coraz więcej większych, więc także droższych ekranów.

Już kilka lat temu było pewne, że tradycyjne kineskopowe telewizory będą musiały niebawem ustąpić miejsca płaskim ekranom LCD lub plazmowym. Tempo, w jakim dokonuje się ta zmiana, zaskakuje jednak nawet ekspertów. Według ostrożnych szacunków kupiliśmy w 2007 roku od 1,4 do 1,5 mln telewizorów. Po raz pierwszy większość stanowiły płaskie ekrany. Zdaniem producentów Polacy kupili ich ok. 900 tys., czyli ponad dwa razy więcej niż rok wcześniej. Pod koniec roku ich udział wartościowy w rynku przekraczał 60 proc. (łącznie plazmowych i LCD).

- Ubiegły rok był pod tym względem zaskakujący dla wszystkich producentów i dystrybutorów sprzętu - przyznaje Wawrzyniec Jakubowski z Sharp Electronics Poland. Dodaje, że wśród nowych trendów na rynku wyróżnia się coraz większe przekonanie konsumentów do urządzeń o większej przekątnej ekranu. - Bardzo duży był wzrost sprzedaży telewizorów 32-calowych - dodaje Jakubowski.

Potwierdzają to przedstawiciele innych firm. Według Radka Jaworskiego z Panasonic Polska 2008 rok będzie stał pod znakiem wzrostu sprzedaży dużych telewizorów. - System High Definition stał się standardem u zdecydowanej większości producentów. Teraz coraz większe zwyżki będzie odnotowywał system tzw. pełnej rozdzielczości Full HD, ale trzeba pamiętać, iż ma on sens jedynie na dużych ekranach o przekątnej 37 i więcej cali - uważa rzecznik Panasonica.

Większe wydatki na sprzęt są wynikiem rosnącej zamożności Polaków, ale także spadających szybko cen. Dlatego producenci kładą nacisk na promowanie sprzedaży większych ekranów zawierających nowinki techniczne, na której uzyskują wyższe marże. I robią to skutecznie. Z prognoz międzynarodowej firmy badawczej DisplaySearch wynika, że pod koniec roku ponad trzy czwarte telewizorów sprzedawanych w Europie Zachodniej będzie miało ekrany o przekątnej co najmniej 32 cali (na początku ubiegłego roku stanowiły one ok. 50 proc. sprzedaży). W tym samym kierunku rozwija się polski rynek.

Sprzedaż nowoczesnych telewizorów rośnie dynamicznie, ale w przypadku produkcji można już mówić o prawdziwym boomie. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego w ubiegłym roku wyprodukowano w Polsce prawie 18,7 mln szt. telewizorów, czyli o 110 proc. więcej niż rok wcześniej. W tym samym czasie produkcja tradycyjnych kineskopów zmniejszyła się o połowę, do 2,8 mln szt. - Sprzedaż odbiorników CRT także spadła o kilkadziesiąt procent. To plaski telewizor staje się dziś produktem masowym - mówi Marcin Bołbot, dyrektor sprzedaży i marketingu w Samsung Electronics Polska.

Globalne koncerny, które zainwestowały w Polsce w ostatnich latach, m.in. LG Philips LCD, LG Electronics, Sharp, Toshiba czy Funai, nadal będą zwiększać produkcję. Ministerstwo Gospodarki szacuje, że w 2010 roku w Polsce wyprodukowanych zostanie 35 mln płaskich telewizorów. Zaspokoi to ok. 75 proc. europejskiego popytu na te urządzenia.

4,8 mld zł wynosi wartość polskiego rynku elektroniki użytkowej. 60 proc. tej kwoty przypada na telewizory. W produkcji jesteśmy europejskim potentatem.

Opinia

Grzegorz Chechłacz, właściciel firmy HGMTak znaczący wzrost produkcji telewizorów w Polsce nie jest zaskoczeniem. Dalszego zwiększenia należy się spodziewać w tym roku. Biorąc pod uwagę zapowiedzi producentów, dynamika może wynieść ok. 40 proc. Trzeba jednak oddzielić produkcję, trafiającą przede wszystkim do Europy Zachodniej, od polskiego rynku. Nie spodziewam się znacznego wzrostu sprzedaży telewizorów. Ten rynek, po szybkim wzroście w ostatnich latach, staje się stabilny. Polacy kupią prawdopodobnie nieznacznie ponad 1,5 mln telewizorów.

AUTOR: Andrzej Krakowiak

Źródło: Rzeczpospolita

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl