Strona główna
»
Newsy
»
Płytka wyobraźnia to kalectwo!
Płytka wyobraźnia to kalectwo!
|
2010-07-20 |
Płytka wyobraźnia to kalectwo!
Rośnie poparcie dla kampanii społecznej „Płytka wyobraźnia to kalectwo" mającej na celu przestrzeganie młodych ludzi przed nierozważnymi i bardzo często tragicznymi w skutkach skokami do wody. Zostań ambasadorem akcji i oddaj swój głos poparcia na stronie www.plytkawyobraznia.pl lub portalu społecznościowym Facebook.
Podczas wakacji drastycznie wzrasta liczba ofiar tragicznych skoków do wody. Corocznie setki młodych ludzi łamie kręgosłup w wyniku brawury i lekkomyślności. Nieszczęśliwym zdarzeniom najczęściej sprzyja brak opieki ze strony dorosłych, kąpiele pod wpływem alkoholu, zabawy takie jak wrzucanie innych do wody wbrew ich woli oraz ignorowanie znaków informujących o niebezpieczeństwie. Stąd pomysł stworzenia kampanii, która docierając do jak największej liczby młodych, zdrowych, pełnych optymizmu i chęci życia ludzi, uświadomi im, jak poważne i nieodwracalne konsekwencje może mieć chwila nierozwagi. Jest to tym bardziej przekonujące, że w kampanii bierze aktywny udział prezes Stowarzyszenia Przyjaciół Integracji - Piotr Pawłowski, który sam jest ofiarą nieszczęśliwego skoku do wody.
Jak podają statystyki, w samym 2009 r. odnotowano 539 wypadków tonięcia, w tym 468 zakończonych śmiercią. Ofiarami byli głównie ludzie młodzi i w wieku od 13-25 lat. Najwięcej osób zginęło w niestrzeżonych przez ratowników kąpieliskach. W obliczu zagrożenia WOPR, podobnie jak inne, bliźniacze jednostki w całym kraju od wielu lat prowadzą szkolenia dotyczące zasad bezpiecznego przebywania nad wodą. Przy aktywnej współpracy jednostek Straży Miejskiej, Policji i WOPR-u z ideą kampanii możliwe jest skuteczniejsze dotarcie do "potencjalnych skoczków" i często zapobiegnięcie nieszczęściu.
Grupę docelową akcji stanowią przede wszystkim nastolatki, dlatego też, w promocji akcji wykorzystywane są głównie narzędzia internetowe. Zachęcamy wszystkich do poparcia idei, poprzez zbieranie głosów poparcia akcja zyskuje zwolenników, którzy będąc ambasadorami kampanii przestrzegą w porę przez nierozważnymi zachowaniami nad wodą.
Akcję poparło już 15 tysięcy osób na stronie internetowej Plytkawyobraznia.pl oraz niemal 300 użytkowników portalu Facebook. Nie czekaj i również przyłącz się do akcji, możesz w ten sposób uratować czyjeś życie!
źródło: www.plytkawyobraznia.pl
KS