Strona główna
»
Newsy
»
Raport FOR: Czego nie uczą polskie szkoły
Raport FOR: Czego nie uczą polskie szkoły
|
2008-09-07 |
Raport FOR: Czego nie uczą polskie szkoły
W polskich szkołach źle przygotowuje się młodych ludzi do wejścia na rynek pracy - mówi opublikowany 2 września raport pt. "Czego (nie) uczą polskie szkoły?". Raport przygotowała fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju we współpracy z Fundacją im. Friedricha Eberta.
"W rozmowie z PAP wicedyrektor Działu Analitycznego FOR Wiktor Wojciechowski powiedział, że "absolwentom brakuje przede wszystkim wiedzy praktycznej, która obecnie jest dużym atutem na rynku pracy". Jak dodał, atrakcyjnym kandydatem na rynku pracy z punktu widzenia pracodawcy jest nie ten, który dużo wie, ale ten, który dużo potrafi. Według współautorki raportu prof. dr hab. Urszuli Sztanderskiej z Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego, w polskich szkołach nauczyciele nie tylko za mało uczą praktycznych umiejętności, ale często uczą ich źle".
"Badania pokazują, że zajęcia praktyczne w szkołach średnich nie poprawiają stopnia zatrudnienia absolwentów" - powiedziała profesor i dodała, że uczniowi, który samodzielnie podejmuje praktykę czy staż zdecydowanie łatwiej znaleźć pracę(...)
aby przeczytać pełny tekst artykułu kliknij tu
Źródło: PAP - Nauka w Polsce