|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Sprostowanie MEN odnośnie lektur
Sprostowanie MEN odnośnie lektur
|
2008-04-17 |
Sprostowanie MEN odnośnie lektur
Ministerstwo Edukacji Narodowej zamieściło na swoich
stronach informację
dotycząca
konsultacji w sprawie projektu podstawy programowej, w tym podstawy z języka
polskiego i listy lektur
Dokument stanowi również sprostowanie do niektórych
informacji prasowych o zmianach w kanonie lektur min:
- "nie jest prawdą, że w szkole podstawowej
w klasach 1-3 szkoły podstawowej nie będzie można czytać z dziećmi
„Kubusia Puchatka", czy innych książek - proponowana podstawa nie narzuca
lektur dla klas 1-3, pozostawiając to wyborowi nauczyciela, który
najlepiej zna swoich uczniów i potrafi dobrać dla nich odpowiednie do ich
wieku lektury;
- nie jest prawdą, że na
zaproponowanej liście nie figurują książki takich autorów jak Henryk
Sienkiewicz - w klasach 4-6 szkoły podstawowej jest „W pustyni i w puszczy"
oraz na poziomie gimnazjum (a nie jak obecnie w liceum) wybrana powieść
historyczna (a więc np. Potop lub Quo Vadis);"
- "nie jest prawdą, że młodzi
ludzie nie zapoznają się z twórczością Stefana Żeromskiego - w liceum
nauczyciel ma bowiem obowiązek wybrać jeden z utworów tego autora;"
- "nie jest prawdą, że
uczniowie nie poznają twórczości Wiliama Szekspira - na poziomie
liceum nauczyciel ma obowiązek wybrać i omówić z uczniami „Makbeta" lub
„Hamleta"(do tej pory był tylko Makbet);"
- "nie jest prawdą, że uczniowie
będą czytali lektury wyłącznie we fragmentach. Uczniowie powinni czytać
książki w całości, natomiast nauczyciel ma obowiązek omówić z nimi na
lekcji fragment stosowny do zawartych w podstawie wymagań. Prezentowane
propozycje to minimum, które uczeń będzie znał kończąc szkołę;"
- "nie jest prawdą, że
zaproponowana przez ekspertów lista lektur jest znacznie okrojona w
stosunku do dotychczasowej. W liceum pojawiają się nowe pozycje do wyboru
dla nauczyciela - wybrane powieści europejskie np. Zoli, Balzaka czy
Flauberta; wybrane współczesne powieści literatury polskiej i światowej."
Źródło: MEN
|
|