PISANIE PRAC

Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:

ŚCIĄGI WYDRUKOWANE

Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:

MATURA CD

Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:

INFORMATOR

Strona główna » Newsy » Stanowisko Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów dotyczące egzaminu gimnazjalnego  części humanistycznej


Stanowisko Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów dotyczące egzaminu gimnazjalnego  części humanistycznej

2008-04-30


Stanowisko Zarządu Głównego Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów dotyczące egzaminu gimnazjalnego  części humanistycznej

Stanowisko Zarządu Głównego
Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów Dot. egzaminu gimnazjalnego - części humanistycznej

Egzamin gimnazjalny ma za cel główny dostarczenie informacji o silnych i słabych stronach polskiej oświaty. Tegoroczny - w części humanistycznej - dostarczył ich szczególnie wiele.

Zaistniała sytuacja zmusza szkoły i nadzór pedagogiczny do zdiagnozowania zakresu i rytmiczności omawiania lektur wymienionych w podstawie programowej.

CKE w teście egzaminacyjnym wymieniło konkretną lekturę, o co poloniści upominali się od dawna i próbuje się z właściwej decyzji CKE zrobić aferę, łącznie z powtarzaniem egzaminu. Nauczyciele języka polskiego, członkowie Stowarzyszenia Nauczycieli Polonistów kategorycznie protestują przeciwko powtarzaniu egzaminu. Dlaczego za popełnione błędy grupy nauczycieli mają ponosić karę dobrzy nauczyciele, a przede wszystkim uczniowie w całej Polsce. Czas najwyższy, by karę ponosili ci, którzy zawinili.

Egzamin musi sprawdzać konkretną wiedzę i umiejętności zapisane w podstawie. Zbyt ogólne zadania we wcześniejszych testach doprowadziły do nieczytania lektur, do degradacji języka. Fakt ,,przeoczenia" dwóch ważnych lektur przez grupę nauczycieli jest tego dowodem.

Nauczyciel nie może tłumaczyć się tym, że miał zamiar omawiać lekturę w maju lub w czerwcu. To są argumenty na poziomie sześciolatka. Nauczyciel podaje tytuł lektury do przeczytania miesiąc przed jej omawianiem, podaje też uczniom zadania do lektury.

Nauczyciele w wielu przypadkach uczą pod egzamin. W szkołach jest nadmierna liczba sprawdzianów, kartkówek, testów. Brak czasu na uczenie czytania, pisania, kultury, na kształcenie języka. Tegoroczny precedens powinien skłonić do refleksji nad polską oświatą, której stan jest katastrofalny.

W imieniu Zarządu Głównego SNaP

Maria Gudro      
wiceprzewodnicząca  

 

Źródło: MEN

SZYBKA ŚCIĄGA








Lektury - spis. Jak pisać.

PRZYDATNE INFORMACJE

» bezpłatna powtórka przed maturą z WOS’u

» wiosenny semestr na Uniwersytecie

» internetowe warsztaty dla maturzystów

» salon edukacyjny Perspektywy 2011

» konkurs na najciekawszą trasę wycieczki

» weź udział w projekcie edukacyjnym

SZUKANE W PORTALU

» karta pracy tadeusz borowski odpowiedzi

» wiersz o roztargnionej królewnie

» czyje portrety znajdują się w gabinecie szymona gajowca

» spotkania z klasykami literatury wsip

» spotkania z klasykami literatury wsip

» życzenia urodzinowe w średniowiecznym stylu

więcej...

Ściągi, wypracowania, pisanie prac, prace na zamówienie, charakterystyki, prace przekrojowe, motywy literackie, opisy epok, ściągi i wypracowania z polskiego, historii, geogfafii, biologi, matura
www.e-buda.pl - ściągi i wypracowania

Copyright © 2011 e-buda.pl