|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Strategia Lizbońska
Strategia Lizbońska
|
2006-03-23 |
Strategia Lizbońska
Eurodeputowani przyjęli rezolucję dotyczącą realizacji Strategii Lizbońskiej przed wiosennym szczytem Rady Europejskiej. Parlament proponuje m.in., by najpóźniej do 2010 roku każdy uczeń w Unii Europejskiej miał dostęp do komputera, informatyka została w pełni włączona w programy szkolne, a komputery były szeroko i efektywnie wykorzystywane we wszystkich szkołach.
Strategia Lizbońska, zdefiniowana w marcu 2000 r., przewidywała uczynienie europejskiej gospodarki najbardziej konkurencyjną, opartą na wiedzy gospodarką świata. Cele Strategii Lizbońskiej zakładały wzrost zatrudnienia, opracowanie strategii wobec wyzwań demograficznych związanych ze starzejącym się społeczeństwem, promowanie kształcenia ustawicznego i budowę społeczeństwa informatycznego. Po rozczarowujących wynikach wdrażania Strategii po pierwszych pięciu latach jej cele zostały przeformułowane wiosną 2005 roku.
Przygotowany w tym roku przez Komisję Europejską roczny raport postępu z realizacji Strategii Lizbońskiej określa cztery obszary priorytetowe: - inwestycje w kształcenie i badania naukowe, - liberalizacja przepisów dotyczących małych i średnich przedsiębiorstw oraz odblokowanie potencjału takich przedsiębiorstw, - wspieranie wzrostu zatrudnienia, - sprawne, bezpieczne i stałe dostawy energii.
Innowacje i badania naukowe
Parlament zauważa, że Europa pozostaje w tyle za Japonią i USA pod względem badań naukowych i rozwoju, co znajduje odzwierciedlenie w braku równowagi w zakresie proporcji badaczy zatrudnionych w sektorze prywatnym (80% w USA, 50% w Europie).
W celu zachęcenia większej liczby studentów do podejmowania pracy naukowej posłowie wnoszą o wypracowanie środków na rzecz wsparcia mobilności badaczy oraz o zapewnienie odpowiedniej infrastruktury. Uczelnie powinny mieć możliwość dzielenia się wiedzą specjalistyczną z firmami rozpoczynającymi działalność oraz zdobywania dodatkowych środków dzięki patentom i licencjom.
Parlament proponuje również, by najpóźniej do 2010 roku każdy uczeń w Unii Europejskiej miał dostęp do komputera, żeby informatyka była w programie nauczania, a komputery - efektywnie wykorzystywane we wszystkich szkołach.
Dodatkowe informacje: www.europarl.eu.int
|
|