|
Piszemy prace na zamówienie. Każda z prac przygotowywana jest indywidualnie na zamówienia dla klienta. Nasz kadra zmierzy się z każdym polonistycznym tematem. Więcej informacji:
|
|
|
Opracowaliśmy unikalne zestawy ściąg. Są to gotowe, wydrukowane komplety ściąg, które zostały przygotowane na bieżącą maturę. Więcej informacji o ściągach:
|
|
|
Dzięki naszej płycie bez problemu przygotujesz się do matury. Na CD umieściliśmy gotowe wypracowania, opracowania, powtórki epok oraz wiele dodatków i bonusów, które pomogą Ci przygotować się do matury. Więcej informacji na temat wypracowań:
|
|
|
Strona główna
»
Newsy
»
Szkoła bez korepetycji – raport Ministerstwa
Szkoła bez korepetycji – raport Ministerstwa
|
2006-02-25 |
Szkoła bez korepetycji – raport Ministerstwa
Rosnący odsetek uczniów pobierających korepetycje skłonił Ministerstwo Edukacji i Nauki do zajęcia się tym problemem. W styczniu 2004 roku ogłoszono konkurs na najlepszy program efektywności pracy szkoły prowadzący do ograniczenia udziału uczniów w korepetycjach. Ostatnio opublikowany został obszerny raport podsumowujący całe przedsięwzięcie.
Celem konkursu było zainicjowanie takiego modelu szkoły, której jakość pracy wyeliminuje bądź ograniczy wśród uczniów zjawisko korepetycji. Informacje o Konkursie rozpowszechniano przez kuratoria oświaty, w regionalnych i lokalnych mediach, a także na stronie internetowej Ministerstwa.
Szkoła bez korepetycji to taka szkoła, w której:
- nauczyciel zna szczególne uzdolnienia ucznia lub jego braki i na bieżąco dostosowuje proces kształcenia do jego indywidualnych potrzeb i możliwości,
- nauczyciel posługuje się takimi metodami poznawania uczniów oraz kontroli i oceny wyników nauczania, które pozwalają na w miarę szybkie wykrywanie powstających zaległości w wiadomościach i umiejętnościach ucznia,
- nauczyciel dokonuje autoewaluacji swoich zajęć w celu rozpoznania i wyeliminowania błędów i uchybień,
- szkoła zapewnia uczniowi warunki do uzupełnienia zaległości poprzez organizowanie zespołów samokształceniowych, konsultacji nauczycieli, stwarza możliwość korzystania z pracowni przedmiotowych, itp. poza zajęciami edukacyjnymi,
- szkoła zapewnia uczniom szczególnie uzdolnionym warunki do rozwijania zainteresowań np. w zespołach międzyklasowych, międzyszkolnych,
- zapewnia się uczniom korzystanie z organizowanych w szkole zajęć pozalekcyjnych;
- uczeń zna i rozumie wymagania edukacyjne wynikające z realizowanych programów nauczania,
- uczeń otrzymuje rzetelną informację o osiągnięciach i postępach, a także o koniecznych do uzupełnienia brakach w zakresie realizowanych treści programowych,
- uczeń, w razie trudności, zwraca się do nauczyciela, wiedząc, że uzyska pomoc,
- organizuje się uczniowi, w razie jego dłuższej nieobecności na zajęciach edukacyjnych w szkole, indywidualną pomoc.
W Konkursie zwyciężyły programy opracowane przez:
- Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Stanisława Staszica w Stąporkowie – woj. świętokrzyskie. - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Bolesława Chrobrego w Szprotawie – woj. lubuskie. - Gimnazjum nr 4 w Mielcu – woj. podkarpackie.
Szkoły te za opracowanie najlepszych programów otrzymały atrakcyjne nagrody: komputery wraz z oprogramowaniem, monitory, skanery, drukarki i fotograficzne aparaty cyfrowe.
Wszystkie szkoły, których programy zostały zarekomendowane przez kuratorów oświaty do udziału w ogólnopolskim finale konkursu, otrzymały dyplomy.
Jeśli chcesz zapoznać się z pełnym raportem Ministerstwa Edukacji i Nauki, kliknij TUTAJ.
|
|