Strona główna
»
Newsy
»
Unijne programy edukacyjne
Unijne programy edukacyjne
|
2007-05-14 |
Unijne programy edukacyjne
W gmachu dawnej Biblioteki Uniwersyteckiej w Warszawie 11 maja odbyła się konferencja promująca programy „Uczenie się przez całe życie" oraz „Młodzież w działaniu".
Ponad 335 mln euro to polski budżet unijnych programów edukacyjnych „Uczenie się przez całe życie" i „Młodzież w działaniu", które zostały zaplanowane na lata 2007-2013. Programy pomagają tysiącom ludzi spełniać swoje marzenia poprzez realizację ciekawych projektów edukacyjnych.
Studia za granicą, spotkania z ludźmi z całego świata, poznawanie nowych kultur, zdobywanie nowych umiejętności, rozwijanie talentów to tylko niektóre z korzyści, jakie niesie ze sobą uczestnictwo w programach.
„Uczenie się przez całe życie" to program edukacyjny Unii Europejskiej, którego celem jest wzmocnienie współpracy pomiędzy krajami UE oraz wspieranie mobilności uczniów i nauczycieli z krajów członkowskich. W programie biorą udział kraje Europejskiego Obszaru Wolnego Handlu, a więc przede wszystkim kraje Unii Europejskiej, Islandia, Norwegia, Turcja, państwa Zachodnich Bałkanów oraz Szwajcaria.
Więcej informacji znajduje się na stronie:
http://www.llp.org.pl/.
„Młodzież w działaniu" to program Unii Europejskiej, który ma zachęcić młodzież w wieku 13-30 lat oraz osoby pracujące z nią do kształcenia się poza typową szkołą. Jest skierowany głównie do tych, dla których edukacja pozaformalna to jedyna szansa indywidualnego rozwoju oraz zdobycia wiedzy i umiejętności niezbędnych we współczesnym świecie.
W programie może uczestniczyć każdy młody człowiek bez względu na płeć, pochodzenie etniczne, status społeczny, sytuację materialną etc. Program kładzie szczególny nacisk na zwiększenie udziału w życiu społecznym młodzieży z mniejszymi szansami, czyli takiej, która ze względów społecznych, geograficznych, zdrowotnych lub ekonomicznych ma mniejsze możliwości uczestniczenia w życiu społecznym.
Więcej informacji znajduje się na stronie:
http://www.mlodziez.org.pl/.