Strona główna
»
Newsy
»
Złe szkolne meble i złe plany lekcji
Złe szkolne meble i złe plany lekcji
|
2006-03-14 |
Złe szkolne meble i złe plany lekcji
Uczniowie podczas lekcji siedzą w nieprawidłowych pozycjach, szkolne meble nie są dostosowane do ich wzrostu, a rozkład zajęć nie spełnia wymogów higieny – to uwagi inspektorów sanepidu po kontroli w szkołach województwa łódzkiego.
Kontrola wykazała, że w 70 procentach podstawówek, 81 proc. gimnazjów i 30 proc. szkół średnich plan zajęć nie spełnia wymogów ministerstwa edukacji.
– Przedmioty wymagające skupienia, koncentracji, na przykład język polski, matematyka czy fizyka, nie powinny odbywać się później niż na piątej godzinie lekcyjnej – twierdzi Jolanta Piekarska, kierowniczka działu higieny dzieci i młodzieży wojewódzkiego sanepidu w Łodzi.
Dyrektorzy szkół tłumaczą, że nie są w stanie tak opracować planu zajęć, by przedmioty ścisłe lub język polski kończyły się przed godziną 12.30.
Twierdzą też, że nie sposób dopasować krzeseł i ławek do każdego ucznia. – Przecież bardzo różnią się wzrostem – mówi Piotr Warchlewski, dyrektor Gimnazjum nr 1 w Zduńskiej Woli.
Dziennik Łódzki http://www.dziennik.lodz.pl/ „Kto wyprostuje uczniów (i plany lekcji)? 07.03.06